بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
چطور یک سرور مناسب برای استارت آپ انتخاب کنیم؟
در هر تجارت مدرن یا استارت آپ زمانی فرا می‌رسد که شما نیاز به انتخاب یک سرور دارید. همان طور که شرکت‌های استارت آپی رشد می‌کنند، نیاز‌های آن‌ها هم افزایش می‌یابد و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها به یک مشکل تبدیل می‌شود.
کد خبر : ۲۳۶۵۹۲

خواندن ۶دقیقه

انتخاب سرور برای استارت آپ+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در هر تجارت مدرن یا استارت آپ زمانی فرا می‌رسد که شما نیاز به انتخاب یک سرور دارید. همان طور که شرکت‌های استارت آپی رشد می‌کنند، نیاز‌های آن‌ها هم افزایش می‌یابد و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها به یک مشکل تبدیل می‌شود. به طور کلی سرور بهترین گزینه برای رفع این مشکل است، اما چگونه سرور مناسب برای تجارت خود را انتخاب کنیم؟ هزینه زیاد برای خرید سرور که فراتر از نیاز است یا هزینه نکردن برای سروری که نیاز را برطرف نمی‌کند، هدر دادن پول و زمان شماست.

سرور‌های ابری بهتر است یا فیزیکی؟

جواب مناسبی برای این سوال وجود ندارد و برای هر شرکت با توجه به شرایط ممکن است هر کدام، گزینه‌ی مناسب باشد. در سرور‌های ابری نیازی به اختصاص دادن فضای محل کار به سرور نیست پس برای کسانی که فضای کمی در اختیار دارند مناسب‌تر است، اما برای سرور‌های فیزیکی نیاز به اختصاص دادن فضا‌ی کافی برای سرور دارید. هنگام استفاده از سرور‌های فیزیکی دسترسی بیست و چهار ساعته به سرور دارید، اما در سرور‌های ابری دسترسی به سرور ندارید. در نهایت، اما مهم‌ترین مسئله شاید هزینه هر کدام از سرور‌ها باشد. استفاده از سرور‌های فیزیکی مزیت انتخاب سخت افزار و نرم افزار توسط خود شما را دارد.

شکل‌های مختلف سرور‌های فیزیکی

سرور‌های فیزیکی سه شکل اصلی دارند:

* رک (RACK)

* بلید (BLADE)

* تاور (TOWER)

انتخاب از بین این سه، به اندازه شرکت بستگی دارد. یک شرکت کوچک با حدود ۱۵ کارمند به چند سرور تاور نیاز دارد که ارزان‌ترین گزینه است و نیازی به سیستم خنک کننده خاصی ندارد. سرور‌های تاور نسبتاً قدرتمند و همجنین فابل ارتقا هستند و مدل‌های پیشرفته آن‌ها از قابلیت تقسیم فضا به چند فضای مجازی پشتیبانی می‌کنند. اما هنگامی که کار پیشرفت کند، نیاز به ابزار پیشرفته‌تری پیدا می‌کنید که سرور‌های رک گزینه بعدی است که فضای کمتری نسبت به سرور‌های تاور در اختیار می‌گیرند، اما نیاز به سیستم خنک کننده دارند. سرور‌های بلید گزینه‌ی بعدی هستند که فضای کمتری نسبت به سرور‌های رک در اختیار می‌گیرند، اما نیاز به سیستم‌های خنک کننده بیشتری دارند.

مجازی کردن یا مجازی نکردن سرور؟

مجازی کردن سرور یک شاخه دیگر از فناوری سرور است که باید هنگام انتخاب سرور در نظر گرفته شود. مجازی کردن در حقیقت استفاده از یک سرور اصلی برای ایجاد ماشین‌های مجازی است که هر کدام از این ماشین‌های مجازی مقداری از قدرت پردازنده و فضای ذخیره سازی را در اختیار می‌گیرند و به صورت مجزا کار می‌کنند. استفاه از سرور‌های مجازی باعث کاهش مصرف انرژِی، در اختیار گرفتن فضای کمتر و استفاده از سیستم‌های خنک کننده کمتر می‌شود.

استفاده از سرور‌های آماده یا ساختن سرور؟

قطعاً ساختن سرور مزیت‌هایی برای شما دارد از جمله شناخت کامل از تمام قطعات سرور. هرچند در نگاه اول هزینه ساختن سرور خود ممکن است بسیار ارزان‌تر به نظر برسد، اما باید توجه کنید به این که این هزینه تنها برای سخت افزار صرف شده و با اضافه کردن هزینه نرم افزار‌ها و نداشتن گارانتی و پشتیبانی فنی برای سروری که خود شما می‌سازید، در نهایت قیمت‌ها چندان متفاوت نیست. در این زمینه می‌توانید از شرکت فناوران سینداد کمک بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره، با تجهیزات مدرن سینداد برای راه انداری سرور آشنا شوید.

چطور یک سرور مناسب برای استارتاپ انتخاب کنیم؟

حال که با انواع سرور‌ها و خصوصیات آن‌ها آشنا شدید زمان انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار شما است. برای انتخاب سرور مناسب نیاز‌های شما، باید از مراحل زیر پیروی کنید:

۱- انتخاب نوع سرور

در مرحله اول با توجه به به فضا و بودجه‌ای که در اختیار دارید بین سرور‌های فیزیکی و سرور‌های ابری یک گزینه را انتخاب کنید. اگر سرور‌های فیزیکی را انتخاب کردید، باید امکان جابجایی در آینده را نیز در نظر بگیرید.

۲- انتخاب مشخصات فنی سرور

در انتخاب مشخصات فنی سرور فاکتور‌های زیادی مانند نرم افزار‌هایی است که قصد دارید روی سرور استفاده کنید، تاثیر دارند. همچنین اندازه کسب و کار و میزان پیش بینی تان از رشد کسب و کارتان در آینده است. دیگر فاکتور تعداد کاربرانی است که از وبسایت شما بازدید می‌کنند. برای انتخاب مشخصات فنی پردازشگر و دیگر سخت افزار‌هایی که می‌خواهید بخرید، می‌توانید از مشاوره با متخصصان فنی استفاده کنید و یا خودتان تحقیقاتی را به عمل آورید.

انتخاب سرور مناسب

حال که نوع سرور خود را انتخاب کرده اید تنها انتخاب مشخصات فنی باقی مانده است. هنگام انتخاب حتماً گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:

* نرم افزار‌هایی که باید استفاده کنید را به همراه میزان قدرت پردازشگر، حافظه اجرایی (RAM) و فضای ذخیره سازی

که نیاز دارند مشخص کنید.

* تمام اعدادی که برای قدرت پردازشگر هر نرم افزار انتخاب کرده اید را با هم جمع کنید. همین کار را برای حافظه اجرایی

و فضای ذخیره سازی انجام دهید. این اعداد نشان دهنده حداقل سیستم مورد نیاز شما است.

* رشد کسب و کار خود برای چند سال آینده را پیش بینی کنید. به عنوان مثال اگر پیش بینی می‌کنید که کار شما دو برابر می‌شود، اعدادی که در مرحله قبل به دست آوردید را بیشتر در نظر بگیرید.

* برای این که به مشکلی برخورد نکنید بهتر است کمی بیشتر از حداقل سیستم مورد نیاز را استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از بیست درصد بیشتر از حداقل سیستم مورد نیاز را توصیه می‌کنند.

زمانی که همه‌ی این مراحل را طی کردید، باید مشخصات فنی قطعات سروری که می‌خواهید بسازید و یا سرور آماده‌ای که می‌خواهید خریداری کنید را انتخاب کنید. شرکت دیتاسنتر سینداد می‌تواند در تمام این مراحل در کنار شما باشد و اطلاعات و ابزار مناسب را در اختیارتان قرار دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر