بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
براساس اطلاعیه عرضه بازار املاک و مستغلات بورس کالا؛

عرضه یک باب واحد تجاری در حال ساخت در بورس کالا

عرضه یک باب واحد تجاری در حال ساخت در بورس کالا
براساس اطلاعیه عرضه بازار املاک و مستغلات بورس کالا، ۱۹ اسفندماه جاری یک باب واحد تجاری در حال ساخت (پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۰ درصد) با مالکیت شخص حقیقی و به مساحت ۶۳۸۲.۶۵ مترمربع عرضه خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۶۷۹۰

خواندن ۳دقیقه

عرضه املاک در بورس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعیه عرضه بازار املاک و مستغلات بورس کالا، ۱۹ اسفندماه جاری یک باب واحد تجاری در حال ساخت (پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۰ درصد) با مالکیت شخص حقیقی و به مساحت ۶۳۸۲.۶۵ مترمربع عرضه خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، پروژه مجتمع تجاری و گردشگری در حال ساخت در دویست و هفتاد و دومین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۳ آذرماه در بازار فرعی بورس کالا مورد تصویب قرار گرفته و اکنون به مرحله عرضه رسیده است.

در امیدنامه پذیرش این ملک آمده که کاربری این ملک تجاری بوده و مساحت عرصه ۶۳۸۲.۶۵ متر مربع و مساحت عیان ۹۴۴۱.۵ متر مربع است. مستحدثات، ابنیه و تاسیسات نیز شامل برق ۴۰۰ آمپر، آب، ۲۰۷۰ متر مربع سوله و۵۹۴۰ متر مربع در سه طبقه اسکلت بتونی است. میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور ۵۰ درصد عنوان شده و قیمت پایه عرضه ۲۰۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تومان در نظر گرفته شده است.

این ملک که در قم، فلکه شهر قائم، بلوار خلیج فارس، قبل از خیابان کاسه‌گری، مجتمع تجاری جام‌جم شده به صورت یکجا در بورس کالا عرضه می‌شود.

به گفته کارشناسان، ایجاد شفافیت، بازاریابی از سوی کارگزاران بازار سرمایه، نبود تشریفات مربوط به مراحل زمانبر مزایده و کشف عادلانه قیمت، دلیل استقبال از عرضه املاک در بورس کالا است.

شرایط پرداخت در این معامله نیز چنین اعلام شده که ۳۰ درصد از مبلغ به صورت نقد تا ۷ روز کاری بعد از انجام معامله خواهد بود و ۵۰درصد مبلغ نیز ۲۰ روز کاری پس از واریز مرحله اول در نظر گرفته است که به طور همزمان تحویل ملک صورت گرفته و در مرحله سوم ۲۰ درصد مبلغ ۲۰ روز کاری بعد از واریز مرحله دوم انجام شده و به طور همزمان انتقال قطعی سند صورت می‌گیرد.

گفتنی است، پذیرش و عرضه این ملک تجاری، پس از عرضه‌های موفق یک واحد تجاری در شهر جدید پردیس، یک قطعه زمین بانک اقتصاد نوین در بندرعباس و یک قطعه زمین وزارت دفاع در دماوند، گامی در جهت تحکیم پیوند بازار سرمایه و مسکن و شفافیت معاملات املاک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۲ مزیت مهم عرضه املاک مازاد ارگان‌های بزرگ از طریق بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر