بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

در آستانه سقوط به کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ به ۳۰۱ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۳۶۹۰۴

خواندن ۳دقیقه

صندوق های سرمایه گذاری در سهام+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری در سهام+بورس نیوز

بازدهی هفتگی صندوق سرمایه گذاری در سهم+بورس نیوز

ارزش صندوق‌های سهامی +بورس نیوز

منابع مالی صندوق های سرمایه گذاری در سهام+بورس نیوز

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ به ۳۰۱ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال رسید. همچنین در هفته گذشته شاهد خروج منابع مالی به ارزش بیش از ۴ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال از منابع مالی صندوق‌ها توسط سرمایه‌گذاران بودیم که در حدود ۱.۵ درصد از کل ارزش صندوق‌های سهامی محسوب می‌شود.

تنها در دو هفته اخیر شاهد خروج ۳.۵ درصد از منابع مالی صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری بوده ایم. به نظر می‌رسد که در هفته آینده شاهد کاهش ارزش صندوق‌های سهامی به کمتر از ۲۹ هزار میلیارد تومان باشیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه شنبه ۱۲  اسفند ماه سال جاری به ۳۰۱ هزار میلیارد ریال رسید. همچنان سه صندوق پیشتاز، پیشرو و امید توسعه باارزش‌ترین صندوق‌های سهامی هستند و این صندوق‌ها به تنهایی بیش از ۲۰ درصد از منابع مالی سرمایه‌گذاری شده در صندوق‌های سهامی را به خود اختصاص می‌دهد. ۱۴ صندوق از ۶۸ صندوق مورد بررسی نیز ارزشی کمتر از یک هزار میلیارد ریال دارند و متوسط ارزش هر صندوق به ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته به منفی ۲.۱ درصد رسیده است.

در دو هفته گذشته صندوق‌های سهامی بازدهی منفی ۵.۲ درصدی داشته اند. بیشترین بازدهی منفی مربوط به صندوق قابل معامله معیار با ۴.۴ درصد بازدهی منفی بوده است. در هفته‌ای که تمامی صندوق‌های سهامی بازدهی منفی داشتند، صندوق ذوب اهن نوویرا با ۰.۴ درصد بازدهی منفی، کمترین افت ارزش را داشته است.

بازدهی یک ماه و سه ماهه صندوق‌های سهامی نیز به ترتیب به ۵.۵ و ۱۶.۶ درصد بازدهی منفی رسیده است. صندوق گنجینه ارمغان الماس در بازه زمانی ماهیانه و سه ماهه بیشترین بازدهی منفی را داشته و این صندوق در سه ماه گذشته بازدهی منفی ۳۴ درصدی داشته است. تمامی صندوق‌های سهامی در ماه و فصل گذشته بازدهی منفی را ثبت کرده اند.

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به ۱۲ اسفندماه سال جاری به ۱۲۶ درصد رسیده است. ۱۰ صندوق بازدهی کمتر از ۱۰۰ درصدی داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه مربوط به صندوق یکم سامان با ۷۳.۲ درصد بازدهی است.

بهترین عملکرد سالیانه نیز همچنان مربوط به صندوق سرو سودمند مدبران با ۲۱۵ درصد بازدهی است. این صندوق در کنار صندوق آسمان آرمانی سهام با بازدهی سالیانه ۲۰۴ درصدی تنها صندوق‌هایی هستند که بازدهی بیش از ۲۰۰ درصد را در یک سال گذشته محقق کرده اند.

در هفته گذشته خروج ۴۴۵ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری روی داد. بیشترین خروج سرمایه از صندوق‌های پیشرو، ثروت آفرین تمدن و امید توسعه به ترتیب با ۵۰۳، ۵۰۰ و ۳۹۱ میلیارد ریال روی داد. با توجه به وضعیت نزولی بازار سرمایه انتظار می‌رود که همچنان شاهد خروج سرمایه از این صندوق‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲برابری ارزش صندوق "سرمایه‌گذاری آوای معیار"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان؛

شروع تابستانی دلچسب در صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق پاداش سرمایه پارس؛

سهم ۲۷درصدی گروه بانکی از سبد سهام این صندوق

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق ارزش کاوان آینده؛

سرمایه گذاری ریسکی صندوق در سهام غیربنیادی

ارسال نظر