بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ننه‌سرما و آتش یخ زیرتابلوی بورس تهران
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به داستان‌های شب عید پدرها از بورس تا دوربرگردان جهانی بورس و جشن تولید یک‌سالگی ...
کد خبر : ۲۳۶۹۶۲

ننه‌سرما و آتش یخ زیرتابلوی بورس تهران

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که ننه‌سرمای زمستان کماکان دست از تابلوی بورس تهران برنداشته و هر روز به‌قدری این بازار را سرد می‌کند که حتی نقدینگی نیز در آن هیچ گردشی ندارد چه برسد به وعده و تصمیم‌هایی تحمیلی!

در این بازار خراب تنها ۲۹ نماد توانستند شکوفه بزنند تا شاید ننه‌سرمای این روز‌های بازارسرمایه زودتر با گرگ‌های سیاه پشت سرش سبزی بازار را ببیند و بساط خود را از زیر تابلوی بورس جمع کند تا تابلوی سرد و بی‌روح بتواند غم صف‌نشینی خارج شود و چند روزی را از ایام سال گذشته و نیمه نخست سال یاد کند نه اینکه سرمایه‌گذاران قصه روز‌های تلخ بورس را برای نسل بعدی سرمایه‌گذاری بخواند و این داستان سینه‌به‌سینه نقل شود و دیو سیاه را "بورس" بنامند نه "بانک".

بادصبا و بغبغوی بهاری نامه‌رسان‌ها

برگه گزارشی دست یکی از تأمین سرمایه‌ها آماده که بخشی از آن کارنامه بانکی خصوصی و آبی‌پوش بوده و امروز با چماق دست به آسمان برده‌اند که ای‌بابا، ما که چندروزه آماده‌ایم و عملکرد سال برای شیفت صبح بوده و ما بعدازظهری هستیم.

اما نکته جالب از این رفقای کاردان آن بوده که بازدهی هفتگی و ماهانه نیز چندان گل‌وبلبل نیست و کبوتر نامه‌رسان در ماه‌های آینده احتمالاً بغبغو‌ها را به باد صبا می‌سپارد.

بالاخره کی باخت و کی برد

گویا داستان اینترنت بهارستان و پاستور به همان ۲ گیگ نصف‌شب تمام شد و گرانی آن به کام اپراتور‌ها شد اما؛ نماینده‌ای که آمد و گفت "به سبک نقی معمولی بخوانید": همکارای من دارن شدیدن بازی سیاسی می‌خورن؛ گاف دولتِ شما ندیدید مگه؛ ما بازی خوردیم؛ این چه روشی بود که با ما برخورد شد؛ من باختم؛ بد باختم؛ من در خانه ملت سکونت دارم؛؛ فقط بزارید برم من!

اپراتورها، دکل‌هایتان استوار و آنتن‌هایتان پر نقوذ باد؛ پوست ما مصرف‌کنندگان را با نرخ ۱۰ درصد و افزایش ۱۰۰ درصدی نکنیدآآآ ...

جشن تولید و دوده به‌جای برف‌شادی

امروز بازارسرمایه تولد یک‌سالگی نمادی را جشن گرفت که دوده سیاهی از بازار قرمز بر رخ این سهم ننشست، کاش دیگر سهم‌ها و بازیگران، کمی حیا کنند.

دوربرگردان بازارجهانی و شاید بورس تهران ...

بازار‌های جهانی هفته گذشته سرمایه‌گذاری بر مادیاتی همچون طلا و یورو و ذرت و مس و سویا و نقره را فروختند و به خرید سهام، دلار استرالیا، نفت، پوند انگلستان و گندم روی آوردند.

ایشالا که در بازار ایران هم سرمایه‌گذاری‌ها بیاد سمت سهام و تغییر رویه بده و این صف‌نشینی بدون آینده، شاهنامه‌ای طور تمام شود.

بیشتر بخوانید:

چرخی که موجب خنده شد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
شگفتا که صدایی هم درنمیاد انگار همه از صدر تا ذیل مسوولین ازین اوضاع راضیند !!!!!!!!!!! والله خجالت داره


















شگفتا ! که صدایی هم به توضیح وبه وعده یا دلجویی یا... ازکسی درنمیاد! انگار همه مسوولان ازصدر تا ذیل از ین اوضاع تباه برای انبوه سهامداران ناخشنود هم نیستند !!! والله خجالت داره !!!!!!!!!!!!!!!