بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی اظهارکرد:

نرخ تامین قراضه‌های "فنورد"

نرخ تامین قراضه‌های
برای جبران کمبود اسلب می‌بایست از شرکت‌های عرضه‌کننده اسلب اقدام به تامین اسلب کرد که البته باتوجه به شرایط فعلی بورس کالا عملا این کار با محدودیت‌های شدیدی همراه است.
کد خبر : ۲۳۷۳۷۲

خواندن ۳ دقیقه

فنورد / دپو

به گزارش بورس نیوز، سیدصادق شهرستانی، مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی درخصوص ریخته‌گری پیوسته اسلب اظهار کرد: ریخته‌گری پیوسته اسلب جزء اولویت‌های شرکت بوده و در این خصوص اقدامات لازم جهت تهیه طرح در حال انجام است.

وی درباره میزان تناژ تولیدشده ورق و سرورق در ضخامت‌های ۸ الی ۳۰ میلیمتر افزود: میزان تناژ تولیدشده این محصولات در سال ۱۳۹۸، ۱۴۰.۹۶۰ تن است.

مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی درخصوص محدودیت‌های تکنولوژی ماشین‌آلات نورد گرم فعلی ادامه داد:محدودیت‌های تکنولوژی ماشین‌آلات نورد گرم فعلی در این شرکت باعث می‌شود که حداقل ضخامت تولیدی ورق ۸ میلیمتر بوده و جهت تولید ورق‌های نازک‌تر میبایست بخش عمده‌ای از خط نورد تغییر کند.

شهرستانی همچنین درخصوص نرخ هرکیلو قراضه بیان کرد: باتوجه به کیفیت و آلیاژ قراضه‌ها نرخ هر کیلو از بازه ۹۵.۰۰۰ ریال تا ۱۰۵.۰۰۰ ریال متفاوت بوده و در خصوص تامین قراضه شرکت با ایجاد فضای رقابتی بین تامین‌کنندگان مواداولیه موردنیاز خود را از بنگاه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده مختلف تامین می‌کند.

وی با اشاره به استفاده از آهن اسفنجی توضیح داد: استفاده از آهن اسفنجی باعث کاهش قابل توجه راندمان کوره‌های القایی می‌شود که منجر به کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در این باره ادامه داد: همچنین باتوجه به کاهش مذاب در هنگام استفاده از آهن‌اسفنجی عملا باعث کمبود اسلب در خط نورد گرم و تولید ورق می‌شود؛ بنابراین برای جبران کمبود اسلب می‌بایست از شرکت‌های عرضه‌کننده اسلب اقدام به تامین اسلب کرد که البته باتوجه به شرایط فعلی بورس کالا عملا این کار با محدودیت‌های شدیدی همراه است.

شهرستانی درباره تهیه اسلب موردنیاز خاطرنشان کرد: طبق سهمیه تعیین شده وزارت صمت اسلب موردنیاز از شرکت فولاد هرمزگان تهیه می‌شود.

وی همچنین درباره مقایسه قیمت عمده فروشی یا خرده فروشی توضیح داد: باتوجه به نزدیکی کارخانه به تهران و مراجعه مصرف‌کنندگان به کارخانه، بنگاه‌های آهن‌فروش بر روی محصولات این شرکت فرآیند فیزیکی انجام می‌دهند و ایجاد ارزش افزوده می‌کنند. ضمنا باتوجه به شرایط تورمی و نوسانات زیاد در بازار امکان مقایسه قیمت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بازار مقدور نیست.

وی درخصوص عمده آلاینده‌های موجود در شرکت عنوان کرد: در حال حاضر عمده آلاینده‌های موجود در شرکت، غبار خروجی از کوره‌های ذوب بوده که کاملا تحت کنترل غبارگیری‌های صنعتی شرکت قرار دارد که به صورت مسقتیم و آنلاین زیرنظر اداره محیط زیست است.

شهرستانی با اشاره به میزان تولید شمش اسلب در مهرماه بیان کرد: میزان تولید شمش اسلب در مهرماه به میزان ۱۰.۳۳۰ تن، قطعات ریخته‌گری ۴۶۳ تن، سازه‌های فلزی ۳۰۷ تن و تولید ورق ۱۲.۶۸۰ تن بوده است.

مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی درباره بیلت توضیح داد: سرمایه‌گذاری شرکت در تولید بیلت به علت امکان جایگزینی محصول ورق گرم با بیلت به دلیل تغییر در ماهیت بازار بوده به طوری که در بعضی از زمان‌ها در بازار داخلی قیمت بیلت از ورق گرم بالاتر می‌رود که البته برنامه دیگر شرکت تولید بیلت‌های آلیاژی بوده که در حال بررسی و انجام مقدمات اولیه است.


بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری :
ارسال نظر