بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
وزیر راه با تاکید بر الزام ایرلاین‌ها به افزایش هواپیما‌های با برد کوتاه و بلند در سال جدید، گفت: شرکت‌ها امسال باید پرواز به کشور‌های دیگر را افزایش دهند.
کد خبر : ۲۳۷۷۳۹

صنعت هوایی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: موضوعی که در سال جدید برای صنعت حمل و نقل هوایی برای ما مهم بوده، مربوط به سیاست‌هایی است که باعث کیفی‌سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ هدف را برای شرکت‌های هواپیمایی الزام کرده‌ایم؛ نخست این است که شرکت‌های هواپیمایی، هواپیما‌های با برد کوتاه خود را برای انجام مسافرت‌های داخلی افزایش دهند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بخشی از صنعت هوایی که پرواز‌های داخلی را انجام می‌دهند، به دلیل سن بالا از خط هوایی خارج شدند و لازم است تا این هواپیما‌ها در سال جدید جایگزین شوند.

اسلامی افزد: سال گذشته این سیاست دنبال و تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای کشور تامین شد. در سال جدید نیز باید تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای زنده نگه داشتن و افزایش ظرفیت صنعت هواپیمایی وارد کشور شوند.

وی تاکید کرد: هدف دوم مربوط به هواپیما‌های بلند مدت هستند که ضرورت دارد تا شرکت‌ها بتوانند پرواز‌های بلند خودشان را به اقصی نقاط جهان گسترش دهند؛ به طوری که با به دست آوردن شرایط، لوازم و ضوابطی که بتوانند از طریق آن مجوز‌ها را داشته باشند، پرواز‌های خود را به سایر کشور‌ها انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چند در کشور طی سال گذشته نشست و برخاست هواپیما در پرواز‌های داخلی، کاهش چشمگیری روی نداد؛ با وجود این سعی خواهیم کرد تعداد پرواز‌ها را در سال جدید با وجود شرایط کرونا و اجتناب مردم از سفر‌های غیرضروری، همچنان حفظ کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر