بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کارشناس ارشد اقتصادی گفت: موانع تولید می‌تواند نرم افزاری باشد که از جمله آن می‌توان به نظام مالیاتی، نظام بانکی و بیمه‌ای و نظام کارگری اشاره کرد که هریک از این موارد می‌تواند مانعی سر راه تولید ایجاد کند.
کد خبر : ۲۳۷۷۴۸

به گزارش بورس نیوز، هادی حق شناس در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر بخواهیم اولویت‌ها را در کشور در ابعاد مختلف بررسی کنیم اساسی‌ترین نیاز کشور تولید است در این میان اگر تولید رونق بگیرد باعث رونق اشتغال و کاهش بیکاری در کشور می‌شود.

وی بیان کرد: با تامین نیاز در داخل کشور اتکا به خارج از کشور به حداقل خواهد رسید و با رونق صادرات می‌توان با کشور‌های دیگر منافع مشترک ایجاد کرد.

کارشناس ارشد اقتصادی با بیان اینکه معنی عام تولید یعنی تقویت بنیان کشور گفت: اگر در سایه امنیت تولید انجام نگیرد امنیت به خطر خواهد افتاد و به عبارت دیگر تقویت تولید به تقویت امنیت منجر خواهد شد.

حق شناس با بیان اینکه موضوع مهمی همچون تولید باید با توجه به ابعادی همچون پشتیبانی و مانع زدایی تحقق یابد گفت: برای تقویت تولید راهکار‌های بسیاری از جمله بهبود فضای کسب و کار در اولویت است که در این میان لازم است تولید کننده بتواند پیش بینی کند که محصول او در چه زمانی به چه قیمتی قابل عرضه است و نوسانات نرخ ارز، سود بانکی و تورم باعث می‌شود تولید به معنای واقعی کلمه محقق نشود.

وی در خصوص موانع سد راه تولید گفت: موانع می‌تواند نرم افزاری باشد که از جمله آن می‌توان به نظام مالیاتی، نظام بانکی و بیمه‌ای و نظام کارگری اشاره کرد که هریک از این موارد می‌تواند مانعی سر راه تولید ایجاد کند.

کارشناس ارشد اقتصادی تصریح کرد: مانع از آن جهت که وقتی فرآیند‌ها طولانی شود تولید کننده نمی‌تواند در یک زمان معین و با قیمت معین کالای خود را عرضه کند و تحقق تولید با تاخیر انجام می‌شود.

حق شناس تاکید کرد: اگرقرار است تولید مورد توجه قرار گیرد از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید پشتیبانی شود و در واقع موانع تولید رفع شود.

اگر از بنگاه‌های تجاری سوال شود بزرگترین مانع سر راه تولید چیست نظام تجاری را عنوان خواهند کرد که گا‌ها به دلیل تحریم‌ها و در یک سال اخیر به دلیل همه گیری کرونا در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده ایت و اگر این اخلال‌ها حذف شود و موتور تجارت روشن شود حتما موتور تولید نیز روشن خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری؛

«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

مدیرعامل بورس انرژی ایران عنوان کرد:

تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش تولید

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛

سال ۱۳۹۹، سال «جهش تولید»

ارسال نظر