بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
پیش بینی فروش ۳.۳ میلیون تن گندله در سال مالی جاری؛

سود ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی گهر زمین در سال ۱۳۹۹

سود ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی گهر زمین در سال ۱۳۹۹
شرکت گهر زمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ فروش بیش از ۱۶ میلیون تن محصول را برآورد کرده است.
کد خبر : ۲۳۷۷۶۷

سنگ آهن گهر زمین+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سنگ آهن گهر زمین در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال گذشته موفق به کسب سود خالص ۳۷ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریالی شد.

عملکرد ماهانه

بر پایه این گزارش، این سود که با در نظر گرفتن سرمایه ۱۲.۳۰۰ میلیارد ریالی شرکت معادل ۳.۰۷۸ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته به ۹۸ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال رسیده که ۸۵ درصد بیشتر از سال قبل از آن محسوب شده و رشد نرخ‌های فروش عامل اصلی افزایش محسوس درآمد‌های شرکت محسوب می‌گردد.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که در سال گذشته شاهد فروش بیش از ۱۵.۳ میلیون تن محصول توسط این شرکت بودیم که ۳ درصد بیشتر از سال ۹۸ است؛ محصولات اصلی شرکت شامل کلوخه سنگ‌آهن، کنسانتره سنگ‌آهن و سنگ‌آهن دانه‌بندی شده است.

میزان فروش محصولات

سود عملیاتی شرکت معادل ۴۱.۹۰۰ میلیارد ریال بوده است که معادل ۴۳ درصد درآمد‌های شرکت است. نسبت حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال قبل از آن معادل ۴۹ درصد بوده است.

شرکت گهر زمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ فروش بیش از ۱۶ میلیون تن محصول را برآورد کرده است.

این فروش شامل ۳.۳ میلیون تن گندله به‌عنوان محصول جدید شرکت است که می‌تواند منجر به افزایش درآمد‌های عملیاتی شرکت، رشد حاشیه سود عملیاتی و در نهایت افزایش سودآوری شرکت می‌گردد.


بیشتر بخوانید:

افت ۱۱ درصدی فروش در "کگهر"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر