بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
مدیرعامل هلدینگ آتیه اندیشان مس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۶ ماهه سبز پیش روی بورس تهران

۶ ماهه سبز پیش روی بورس تهران
قیمت تعادلی کاتد مس در بازارهای جهانی بین ۸۷۰۰ الی ۹۵۰۰ دلار خواهد بود و در این محدوده به تثبیت خواهد رسید و این قیمت ها برای شرکت های تولیدکننده کاتد و کنسانتره مس بسیار ارزشمند خواهدبود.
کد خبر : ۲۳۷۸۱۸

۶ ماهه سبز پیش روی بورس تهران

به گزارش بورس نیوز یکی از متغیرهای اثرگذار بر بازار سرمایه، قیمت های جهانی است. سال گذشته قیمت جهانی فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی و... رشد خوبی را تجربه کرد و باید دید کامودیتی ها بالاخص مس امسال این سطوح قیمتی را حفظ خواهند کرد یا خیر.

مس در بازارهای جهانی در عرض یک سال از حدود ۴۷۰۰ دلار به بالای ۹۰۰۰ دلار رسید و در حال حاضر در کانال ۸۹۲۰ دلاری معامله می شود.

عبدالله شیر محمدپور کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت "بورس" بیان کرد: به نظر می‌رسد میانگین نرخ دلار در سال جاری ۲۴ الی ۲۶ هزار تومان خواهد بود و به‌رغم آنکه دولت تلاش زیادی در جهت کاهش نرخ ارز دارد، ولی احتمال کاهش بیشتر نرخ ارز ضعیف بوده؛ بنابراین شرکت‌هایی که درآمد‌های ارزی داشته باشند، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ احتمالاً بازدهی مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهند داشت و تا قبل از تحویل دولت به رئیس‌جمهور بعدی شاخص کل محدوده ۱ میلیون و ۵۰۰ الی ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را فتح خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ولی قطعاً باروی کار آمدن دولت بعدی، امسال شاخص کل از محدوده ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی فراتر خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت هلدینگ آتیه اندیشان مس در ارزیابی قیمت‌های جهانی گفت: قیمت جهانی کامودیتی‌ها سیر صعودی خود را طی کرده و احتمال اینکه بار دیگر همچون ماه‌های قبل، رشد شارپ و شتابانی در قیمت‌های جهانی شاهد باشیم دور از تصور است.

شیرمحمدپور تصریح کرد: به نظر می‌رسد قیمت‌های جهانی در ۶ ماه آینده، شیب افزایشی داشته و ۲۰ الی ۳۰ درصد رشد کنند، ولی بعدازآن، قیمت‌ها اشباع‌شده و نسبت به رشدی که اتفاق افتاده، اصلاح ۱۰ الی ۱۵ درصدی در پیش خواهد گرفت.

وی در پیش‌بینی روند قیمت مس اظهار کرد: احتمالاً قیمت تعادلی کاتد مس در بازار‌های جهانی بین ۸۷۰۰ الی ۹۵۰۰ دلار خواهد بود و در این محدوده به تثبیت خواهد رسید و این قیمت‌ها برای شرکت‌های تولیدکننده کاتد و کنسانتره مس بسیار ارزشمند خواهد بود.

شیرمحمدپور در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد: بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰، گروه‌های فلزات اساسی و معدنی، پتروشیمیایی‌ها و پالایشی‌ها خواهند بود.


بیشتر بخوانید: 

جذاب‌های نیمه اول از منظر بنیادی و تکنیکال

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مقاومت‌های بورسی و نیاز به اصلاح پایه‌ای بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پیش‌بینی بازدهی ۴۰درصدی بورس در سال جاری

دروغ بزرگ به
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

دروغ بزرگ به "بورس"

موج سواری، بهترین استراتژی کوتاه مدت سرمایه گذاران
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

موج سواری، بهترین استراتژی کوتاه مدت سرمایه گذاران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
شروین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
رویا پردازی قشنگی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
درب بورس را ببندید یعنی تعطیلش کنید خودش تصاعدی رشد میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
دیگه بورس جای قشنگی نیست دیگه هیچی قشنگ نیست مردم نا امید از اینده ونگران
پشیمون
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
چی زدی ساقیشو زنده میخوام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
به نظر شما با این ریس جدید بورس که حسب اخبار خبرگزاریها تخصص اوراق مشارکتی داره ودقیقا انتصاب ایشون همزمان شده بود با اغاز رشد منحنی بازدهی اوراق قرضه واوراق خزانه داری در ایالات متحده وبا این درصدهای بالای سود بانکی واوراق مشارکت بورس ایران جایی برای بورس فعلا داره ؟؟؟؟؟