بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
جو بایدن خروج نظامیان این کشور در مهلت توافق شده با طالبان در اول ماه می‌را دشوار خواند، اما تاکید کرد که نیرو‌ها احتمالاً در سال جاری میلادی خارج می‌شوند.
کد خبر : ۲۳۷۹۱۶

 

رئیس جمهور آمریکا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نخستین نشست خبری خود پس از ورود به کاخ سفید گفت که خروج نظامیان آمریکایی در مهلت تعیین شده در توافقنامه با طالبان «به دلایل فنی بسیار دشوار» است.

وی افزود که آمریکا نمی‌خواهد نیروهایش را بیش از این در افغانستان نگه دارد و تاکید کرد که خروج این نیرو‌ها حتمی است، اما این اقدام در زمان مناسب و بطور «ایمن و منظم» صورت خواهد گرفت.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا سال آینده نیز نظامیان آمریکایی در افغانستان حضور خواهند داشت، گفت «اینطور تصور نمی‌کنم».

این در حالی است که تنها یک ماه و ۵ روز به مهلت خروج نیرو‌های خارجی در افغانستان باقی مانده و براساس آمار‌های رسمی همچنان حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی و ناتو در افغانستان مستقر هستند.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته بود که خروج نیرو‌ها از افغانستان در مهلت تعیین شده هنوز در دست بررسی است و تاکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی در هماهنگی و مشورت با ناتو صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر