بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
مدیرکل دامپزشکی استان تهران:

قیمت مرغ هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت

قیمت مرغ هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت
مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت:با توجه به سخنان رئیس جمهور در جلسه سه شنبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دست اندرکار این موضوع باید تلاش کنند مرغ به قیمت مصوب در بازار تامین شود.
کد خبر : ۲۳۸۱۳۰

خواندن ۲دقیقه

کمبود مرغ+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید علی بابایی، مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۶ کشتارگاه از ۲۱ کشتارگاه مرغ استان تهران، فعالیت دارند، اظهار کرد: استان تهران، پنج درصد مصرف روزانه مرغ خود را تولید می‌کند و بقیه مرغ مصرفی این استان از استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تامین می‌شود.

وی افزود: مرغ‌ها پس از کشتار در کشتارگاه‌ها به سامانه‌های عرضه عمده مانند سامانه «بهمن»، «پیروزی» و «حکیمیه» تهران منتقل می‌شوند تا برای مصرف مردم استان در اختیار صنف مربوط قرار گیرد.

بابایی ادامه داد: ناظران فنی و بهداشتی و دکتران دامپزشک، در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر هستند و با توجه به وضع کنونی، ناظران دولتی را هم از ادارات شهرستان فراخوان کردیم و در کشتارگاه‌ها برای نظارت هر چه بیشتر، مستقر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، میزان ورودی مرغ زنده به استان تهران در روز‌های آینده افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و تقاضای بیش از حد معقول مردم برای خرید مرغ، مقداری کمبود وجود دارد که با این هماهنگی ها، در روز‌های آتی، این کمبود برطرف می‌شود.

 سیدعلی بابایی اضافه کرد: در شرایط طبیعی، روزانه در حد ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن ورودی مرغ در سامانه «بهمن» داشتیم که کافی بود، اما در یک ماه اخیر حتی روزانه تا ۸۵۰ تن مرغ به این سامانه وارد کردیم، ولی تقاضای غیر معمول مردم ناشی از ذهنیت کمبود مرغ، باوچود تولید کافی مرغ در کشور؛ به کمبود‌ها دامن زده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران تاکید کرد: در روز‌های آینده با تامین مرغ زنده از استان‌های شمالی، کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود و مردم هیچ نگرانی برای تامین مرغ نداشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به سخنان رئیس جمهور در جلسه سه شنبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دست اندرکار این موضوع باید تلاش کنند مرغ به قیمت مصوب در بازار تامین شود.

بابایی گفت: امیدواریم شهروندان با درایت خود، مدیریت تامین مرغ مورد نیاز خود را به نحوی داشته باشند که نیاز بازار تامین شود و در آینده شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم، زیرا مرغ به میزان کافی در مرغداری‌های کشور وجود دارد و هماهنگی وزارتخانه‌های دست اندر کار در روز‌های آینده، مطمئناً میزان کافی از مرغ را روانه بازار‌های استان تهران خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر