بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کاخ‌موزه‌ها و اماکن تاریخی در  ١٣ فروردین تعطیل هستند
تمام بنا‌ها و موزه‌های دارای محوطه باز و فضای سبز ـ زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ ۱۳ فروردین‌ماه تعطیل هستند.
کد خبر : ۲۳۸۱۸۱

خواندن ۲دقیقه

کاخ نیاوران+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، هرچند قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، در دستورالعملی به مناسبت روز طبیعت، تمام تجمع‌ها در اماکن تفریحی عمومی در شهر‌های قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است، اما تعطیلی این بنا‌ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر با هدف حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به محوطه‌ها و باغ‌های تاریخی انجام می‌شود.

تاکنون پایگاه میراث جهانی «تخت جمشید» (پرسپولیس) از تعطیلی این مجموعه و همچنین «نقش رستم» در روز سیزدهم فروردین‌ماه خبر داده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز اعلام کرده که در روز طبیعت، تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان تعطیل‌اند.

کاخ سعدآباد نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: روز سیزدهم فروردین‌ماه به منظور حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به فضای سبز این مجموعه تاریخی که حدود ۸۰ هکتار آن را باغات متنوع، زیبا و منحصر به فرد تشکیل داده، تعطیل است.

مجموعه سعدآباد با ۱۵ موزه و کاخ‌موزه همه‌روزه (به جز ایام تعطیلات سوگواری و تعطیلات مربوط به ستاد ملی کرونا) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز است و فروش بلیت موزه‌های آن تا ساعت ۱۷ امکان‌پذیر است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کاخ‌موزه‌های این مجموهه در روز سیزدهم فروردین‌ماه همزمان با روز طبیعت خبر داده است. در اطلاعیه روابط عمومی نیاوران آمده که براساس ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع، طبق رویه هر سال به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر، در روز سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل بوده و امکان پذیرش گردشگر ندارد.

کاخ‌ها و محوطه نیاوران در باقی روز‌های سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز بوده و تا ساعت ۱۷:۳۰ فروش بلیت دارد.

کاخ گلستان نیز با توجه به فضای باز و محوطه سبزی که دارد، از تعطیلی این مجموعه در روز سیزدهم فروردین‌ماه به رسم هر سال خبر داده است.

مجموعه تفریحی عباس‌آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی کرده است.

همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان به دنبال نارنجی شدن این شهر از تعطیلی تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان در روز‌های دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه اطلاع داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز به دنبال نارنجی شدن شهرستان‌های قزوین و تاکستان، تعطیلی تمام مراکز تاریخی و گردشگری این استان را اعلام کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر