بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
بومی‌سازی دترجنت مورداستفاده درناحیه نورد سرد فولاد مبارکه
رئیس خطوط اسکین پاس و تمپرمیل ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از بومی‌سازی دترجنت مورداستفاده در خطوط اسکین پاس و تمپر میل خبر داد و گفت: با اعتماد به سازندگان داخلی دانش فنی این دترجت بومی‌سازی و قطع وابستگی به کشور‌های خارجی فراهم شد.
کد خبر : ۲۳۸۴۱۵

بومی‌سازی دترجنت مورداستفاده درناحیه نورد سرد فولاد مبارکه

به گزارش بورس نیوز، عبدالرحیم صادقی، رئیس خطوط اسکین پاس و تمپرمیل ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه اظهار کرد: دترجنت مصرفی با غلظت ۵/۵ درصد جهت شست و شوی غلتک‌های کاری خطوط اسکین پاس و به به‌منظور جلوگیری از ایجاد عیوبی نظیر حفره استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: کیفیت دترجنت بایستی به نحوی باشد که علاوه بر توانایی تمیز کردن غلتک‌های کاری، خواص ضد خوردگی نیز داشته باشد، به‌طوری‌که کلاف‌ها دچار عیب زنگ‌زدگی و لکه نشوند، به همین دلیل بایستی این ماده مصرفی از فن‌آوری بالایی برخوردار باشد.

رئیس خطوط اسکین پاس و تمپرمیل ناحیه نورد سرد تصریح نمود: دانش ساخت این دترجنت قبلا در کشور وجود نداشت و کل دترجنت مصرفی از خارج کشور تأمین می‌گردید در این شرایط با توجه به وضعیت تحریم‌ها، شرکت‌های معتبر خارجی از فروش دترجنت خودداری می‌کردند، بنابراین همین امر موجب شد تا بومی‌سازی ماده مذکور با محوریت دفتر فنی تولید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص مراحل طی شده برای بومی‌سازی این ماده مصرفی تصریح نمود: پس از برگزاری جلسات فنی و تعریف نحوه انجام مراحل مختلف بومی‌سازی، شامل تعیین مشخصات فنی، تولید نمونه آزمایشگاهی و انجام تست‌های آزمایشگاهی، انجام تست‌های آفلاین، همراه با شبیه‌سازی فرایند و محیط عملیاتی و درنهایت تولید ماده در چند مرحله و انجام تست عملیاتی با موفقیت داخلی سازی شد.

صادقی در ادامه به مزیت‌های این بومی‌سازی اشاره کرد و افزود: از نکات بارز این بومی‌سازی بهبود کیفیت ماده بومی‌سازی شده نسبت به برند‌های خارجی ازنظر بهداشتی و محیط زیستی بود، زیرا ماده خارجی حاوی نیتریت و ازلحاظ بهداشتی برای سلامت کارکنان مضر بود که خوشبختانه ماده داخلی بومی‌سازی شده بدون نیتریت تولید شد، ضمن این‌که این ماده افزایش کیفیت محصول در نورد سرد را به همراه داشت به‌طوری‌که با کاهش عیوب کیفی محصول باعث شد روند عیوب زنگ‌زدگی اسکین بشدت کاهش یابد.

رئیس خطوط اسکین پاس و تمپرمیل ناحیه نورد سرد با ابراز امیدواری که دانش فنی این ماده بومی‌سازی در کشور توسعه‌یافته بوده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ماده توسط چهار شرکت داخلی تأمین می‌گردد و شرکت پنجم نیز در حال طی کردن مراحل ساخت ماده مذکور است.

وی در پایان از حمایت‌های مدیریت ناحیه نورد سرد، مدیریت خرید و همکاری واحد دفتر فنی تولید نورد سرد و کلیه همکاران در واحد اسکین و تمپرمیل که در به ثمر رسیدن این بومی‌سازی شرکت را یاری نمودند، تشکر و قدردانی نمود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر