بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
ادامه جو احتیاطی و سردرگمی در بازار
برای بازار امروز با توجه به روند مثبت مذاکرات ایران و اعضای برجام، انتظار می‌رود که شاهد کاهش حضور خریداران در بازار باشیم و به نظر می‌رسد که همچنان جو احتیاط و سردرگمی در سطح بازار حاکم باشد.
کد خبر : ۲۳۸۴۱۹

ادامه جو احتیاطی و سردرگمی در بازار

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد نزولی شدن مجدد روند‌ها در بازار سرمایه بودیم و شاخص کل که در ابتدای معاملات رنگ سبز را به خود دیده بود، در پایان معاملات مجددا با کاهش مواجه شد و به رقم یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش مشابه ۰.۱۵ درصدی و معادل ۶۰۵ واحدی به ۴۳۸ هزار و ۳۷۲ واحد رسید.

ارزش معاملات نیز در بازار بورس به ۵۵ هزار میلیارد ریال رسید و معاملات فرابورس نیز کمتر از ۸ هزار میلیارد ریال بود تا یک روز کم معامله دیگر در بازار سرمایه ثبت گردد.

سیاست و اقتصاد کلان

یک مقام اروپایی از قصد طرف‌های برجام برای تشکیل کارگروه‌هایی با هدف تهیه فهرست تحریم‌های قابل رفع علیه ایران خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشته گروه‌های کاری با هدف تهیه فهرستی از تحریم‌هایی که ایالات متحده می‌تواند رفع کند و فهرستی از تعهدات هسته‌ای که ایران باید رعایت کند تشکیل خواهند شد. دیپلمات‌های غربی گفته‌اند نشست وین برای حل و فصل بعضی از مسائل ساده‌تر ممکن است چند روز ادامه داشته باشد. مقام اتحادیه اروپا گفته هدف طرف‌ها رسیدن به نوعی توافق قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است، اگرچه مقام‌های ایران و آمریکا گفته‌اند عجله‌ای وجود ندارد. لازم به ذکر است که پس از پایان دور اول مذاکرات ایران و کشور‌های عضو برجام در خصوص نحوه لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت کشورمان به تعهدات برجامی، طرفین روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و دور دوم این مذاکرات در روز جمعه صورت خواهد گرفت.

«سید عباس عراقچی»، رئیس هئیت ایرانی در نشست کمیسیون برجام گفت: دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند. وی افزود: گفتگو‌های کارشناسی در وین در خصوص رفع تحریم‌ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت.

عراقچی بیان کرد: هر گونه توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول ایران در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد را رد می‌کنیم. در همین خصوص، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (درباره برداشته شدن تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند اقدامات ملموسی را که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای کامل برجام اتخاذ شود، شناسایی کنند. این گروه‌ها بلافاصله آغاز به کار کردند.

در خبری از حوزه اقتصاد کلان، وزیر اقتصاد در مورد احتمال تغییر در نرخ سود بانکی گفت: طبیعتاَ شرایط اقتصادی حاضر، اقتضائات جدیدی را طلب می‌کند، اما این امر باید مورد بررسی بیشتری قرار گرفته و به تدریج انجام شود.

دژپسند با اشاره به اینکه یکی از وظایف وزارت اقتصاد کمک به نظام بانکی کشور است گفت: برای گذار از نظام اقتصادی بانک محور به بازار سرمایه محور هنوز زمان نیاز داریم، هر چند که رابطه تکمیلی بین این دو وجود دارد به طوری که باید بازار سرمایه و بانک‌های کارآمد در راستای کمک به یکدیگر باشند و چه بسا با کمک به بازار سرمایه، باعث قوام و استحکام خودشان می‌شوند.

در خبری از حوزه بازار سرمایه، مدیرعامل فرابورس شایعات در خصوص تغییر دامنه نوسان را تکذیب کرد و عنوان داشت که فعلا روند معاملات بر اساس دامنه نوسان فعلی نامتقارن صورت خواهد گرفت.

بازار امروز

برای بازار امروز با توجه به روند مثبت مذاکرات ایران و اعضای برجام، انتظار می‌رود که شاهد کاهش حضور خریداران در بازار باشیم و به نظر می‌رسد که همچنان جو احتیاط و سردرگمی در سطح بازار حاکم باشد. برای امروز که آخرین روز کاری هفته نیز محسوب می‌گردد، ادامه روند نزولی قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
متضرر90درصدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
هر روز بیشتر جیبمونو تو بورس میزنن.این مملکت تا .......نکنه درست نمیشه...بر .دزد و دزدان ...