بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
بزرگترین کارخانه تولید موتور‌های پرقدرت و کم مصرف در آستانه افتتاح
بزرگترین کارخانه تولید موتور‌های کم مصرف، پرقدرت و یورو ۶ با حداکثر توان ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن در چند روز آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر : ۲۳۸۴۴۱


بزرگترین کارخانه تولید موتور‌های پرقدرت و کم مصرف در آستانه افتتاحبه گزارش بورس نیوز، شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت‌های گروه بهمن طراحی و تولید خانواده موتور‌های سه و چهار سیلندر کم مصرف با سطح آلایندگی یورو ۶ و در محدوده توان ۷۵-۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰-۲۵۰ نیوتن متر را به عهده دارد که تا چند روز آینده فاز نخست آن افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

تیوان جهت ارتقاء راندمان و کاهش مصرف سوخت، فناوری‌های جدیدی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولد خروجی و... را به کار گرفته که حاصل آن تولید موتور قدرتمند و دارای کمترین مصرف سوخت و سطح آلایندگی یورو ۶ است.

در حال حاضر فاز نخست نصب و راه اندازی ماشین آلات و بزرگترین خط تولید موتور در کشور با ظرفیت ۵۰۰هزار دستگاه در سال به اتمام رسیده است. خطوط تولید این خانواده موتور مدرن ترین، به روز‌ترین و پیشرفته‌ترین خطوط تولیدی صنعت خودرو کشور است که به طور همزمان قابلیت ماشین کاری و مونتاژ ۱۰ نوع از موتور‌های سه و چهار سیلندر را دارا است.

کارخانه تولیدی شرکت تیوان در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در زمینی به وسعت ۸ هکتار و زیربنای ۴۰ هزار متر مربع احداث گردیده و به روز‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حوزه تولید محصولات با فناوری بالا در آن لحاظ شده است. تیوان برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

گفتنی است از دی ماه سال ۹۲ با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از تیوان جهت ارتقاء فناوری صنعت خودرو و تولید موتور‌های کم مصرف و مطابق آلایندگی روز دنیا در دستور کار قرار گرفت و مقام معظم رهبری نیز طی چند مرحله لزوم تولید آن را مطالبه کرده اند. با اتمام طراحی، نمونه سازی و انجام آزمون‌های عملکردی و دوام، اولین نمونه از این موتور در مرداد ماه سال ۹۵ با حضور مقامات عالی رتبه کشور به طور رسمی رونمایی شد. ۲۰ هزار میلیارد ریال در راه اندازی شرکت تیوان و تولید انبوه موتور‌های با فناوری بالا و کم مصرف سرمایه گذاری شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر