بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

ارزش صندوق‌های "بادرآمد ثابت" ۳۲۳ همت شد

ارزش صندوق‌های
متوسط بازدهی فصل گذشته صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۴.۳ درصد رسیده و بهترین عملکرد سه‌ماهه را دو صندوق پیروزان و کوثر یکم با ۵.۵ و ۵.۵ درصد بازدهی مثبت داشته‌اند.
کد خبر : ۲۳۸۴۸۶

ارزش صندوق‌های

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است.

ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد و از سوی دیگر باید عنوان کرد که ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

ارزش صندوق‌های ارزش صندوق‌های ارزش صندوق‌های ارزش صندوق‌های

پُر ارزش‌ترین صندوق‌ها بشناسید

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری به ۳۲۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان رسید.

صندوق‌های گنجینه زرین‌شهر، لوتوس پارسیان و درآمد ثابت کاردان به ترتیب با ۳۷.۸۰۰، ۳۲.۰۰۰ و ۲۱.۸۹۰ میلیارد تومان، پرارزش‌ترین صندوق‌های بادرآمد ثابت محسوب می‌گردند. در حدود ۲۵ درصد از ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت مربوط به این ۳ صندوق است.

متوسط بازدهی صندوق‌ها بعلاوه خوب‌‌ها و بدها

متوسط بازدهی صندوق‌های بادرآمد ثابت در یک ماه اخیر به ۱.۶۶ درصد بالغ شد؛ دو صندوق گنجینه الماس پایدار و پیشگامان سرمایه نوآفرین به ترتیب با ۳.۲ و ۳.۱ درصد بهترین عملکرد را داشته‌اند.

برپایه این گزارش باید اشاره کرد که دو صندوق صبای هدف و ارزش‌آفرین گلرنگ به ترتیب با بازدهی منفی ۱.۶ درصدی و ۰.۷ درصدی مثبت، ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را داشته‌اند.

بازدهی فصل گذشته صندوق‌های با درآمد ثابت

متوسط بازدهی فصل گذشته صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۴.۳ درصد رسیده و بهترین عملکرد سه‌ماهه را دو صندوق پیروزان و کوثر یکم با ۵.۵ و ۵.۵ درصد بازدهی مثبت داشته‌اند.

لازم به ذکر است که دو صندوق صبای هدف و مشترک صنعت و معدن با بازدهی ۰.۵ و ۰.۴ درصدی منفی ضعیف‌ترین عملکرد فصلی را داشته‌اند.

متوسط سالانه صندوق‌ها با چاشنی الماس بیمه دی و پاداش سرمایه به‌گزین

در یک سال گذشته متوسط بازدهی صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۲۷.۵ درصد رسید.

صندوق‌های گنجینه الماس بیمه دی و پاداش سرمایه به‌گزین به ترتیب با ۵۰ و ۴۸.۲ درصد بازدهی مثبت بهترین عملکرد سالیانه را داشته‌اند؛ از سوی دیگر، دو صندوق درآمد ثابت کمند و امین ملت نیز با ۱۷.۶ و ۱۸ درصد بازدهی مثبت، ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را داشته‌اند.

در یک هفته گذشته شاهد جذب ۳۷ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری جدید توسط این صندوق‌ها بودیم. بیشترین جذب سرمایه توسط دو صندوق گنجینه زرین‌شهر و لوتوس پارسیان به ترتیب با ۱۴.۵۷۶ و ۹.۹۲۸ میلیارد ریال صورت گرفته است. بیشترین خروج سرمایه نیز در دو صندوق ره‌آورد آباد مسکن و گسترش فردای ایرانیان به ترتیب با ۲.۳۰۶ و ۱.۶۷۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.


  • بیشتر بخوانید: 

راهکاری برای پایان دادن به نزول فرسایشی بازار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
راهکاری برای پایان دادن به نزول فرسایشی بازار
مدیر سرمایه گذاری مشاور سرمایه گذاری معیار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

راهکاری برای پایان دادن به نزول فرسایشی بازار

برجام
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

برجام "لولوی" بورس نیست/ گذشت زمان چاره بازار

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته اول سال ۱۴۰۰)
ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۳۱۸ هزار میلیارد تومان رسید؛

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته اول سال ۱۴۰۰)

ارسال نظر