بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۲ مشوق برای افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها

۲ مشوق برای افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها
اصلاح خوب بازار از اواسط مرداد ۱۳۹۹ می‌تواند بازار سرمایه را به یکی از بهترین بازار‌ها برای سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۰ تبدیل کند.
کد خبر : ۲۳۸۵۳۰

۲ مشوق برای افزایش قیمت جهانی کامودیتی ها

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز هم در صف فروش قفل‌شده است. منفی‌های مکرر در حالی است که در بازار‌های جهانی اتفاق بدی رخ نداده و قیمت‌ها نسبت به سال قبل، بسیار جذاب‌تر است. نفت برنت در کانال ۶۳ دلاری، مس در محدوده ۸۹۲۹ دلاری و روی در کانال ۲۸۳۹ دلاری معامله می‌شود. فولاد ایران هم در بازار‌های جهانی با افزایش تقاضا همراه است. دلار هم به‌راحتی مقاومت ۲۴۵۰۰ تومانی را نمی‌شکند.

مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص نرخ ارز، قیمت جهانی کامودیتی‌ها و بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: بازار ارز ایران در سال گذشته درگیر عوامل مختلفی همچون کرونا، تحریم و کاهش درآمد‌های نفتی و غیرنفتی دچار تغییرات مختلفی شد و قیمت ارز در مقاطعی به بیش از ۳۱ هزار تومان هم رسید. این در حالی است که برای سال ۱۴۰۰ احتمالاً شرایط متفاوتی رقم خواهد خورد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت جدید در کشور، نقطه مقاومت دلار در سال آینده ۲۷ الی ۲۸ هزار تومان است و اگر تحریم‌ها برداشته شود و عدم اعتماد در بازار کاسته شود، حتی امکان برگشت دلار به کانال ۲۰ تا ۲۲ هزارتومانی هم وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ احتمال شوک شدید ارزی مثل سال گذشته در بازار بسیار کم است و البته کاهش چشمگیر قیمت ارز هم منطقی نخواهد داشت.

عبدالحمیدی در پاسخ به این سؤال که "قیمت جهانی کامودیتی ها، چه جهتی در سال جاری طی خواهند کرد" گفت: در سال جاری میلادی، قیمت اکثر مواد خام از مس گرفته تا نفت خام و ذرت و... رشد زیادی داشته و این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت و درصورتی‌که با از بین رفتن کرونا، فعالیت‌های اقتصادی به روال سابق بازگردد؛ به‌طور طبیعی طرف تقاضا در بازار بیشتر خواهد شد که همین امر، تأثیری را بر قیمت کامودیتی‌ها خواهد گذاشت. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود اقتصاد‌های بزرگ جهان به‌سوی کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی حرکت کنند که این موضوع باعث کاهش عرضه‌ها نیز خواهد شد. درنتیجه، قیمت کامودیتی‌ها از دو جهت، مشوقی برای افزایش خواهند داشت. با توجه به اینکه سهم بزرگی از شرکت‌های حاضر در بورس تهران، کامودیتی‌محور هستند و تأثیر زیادی بر روند هیجانی بازار سرمایه خواهند داشت، می‌توانند مشوقی برای بازار سهام باشند، چنین سهامی در بلندمدت روند رو به رشدی را در بازار تجربه خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: مجموع این عوامل و اصلاح خوب بازار از اواسط مرداد ۱۳۹۹ می‌تواند بازار سرمایه را به یکی از بهترین بازار‌ها برای سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۰ تبدیل کند.


  • بیشتر بخوانید:

سنگ اندازی دولتی‌ها با ایجاد صف‌های فروش در بازار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خودروسازان گل اول را بزنند
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خودروسازان گل اول را بزنند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ریزش غیرعادی "بورس"

مزایای مثبت برجام برای بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مزایای مثبت برجام برای بورس

فروش های بی‌منطق در برخی صنایع
مدیر عامل سبدگردان نوین نگر آسیا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

فروش های بی‌منطق در برخی صنایع

ارسال نظر