بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

گره انتخاباتی بر "بورس"

کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته مهم این است که همه تصمیم‌گیران بازار منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و کمی هم نتیجه برجام هستند.
کد خبر : ۲۳۸۵۷۲

گره انتخاباتی بر بازار

عرفان هودی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: دلایل مختلفی برای این‌روزهای بازارسرمایه و اوضاع حاکم بر آن از سوی کارشناسان طرح می‌شود اما؛ اغلب کارشناسان بر ۲موضوع مهم تاکید دارند.

وی اضافه کرد: بر اساس اعتقاد کارشناسان، بی‌اعتمادی در بازار موج می‌زند و یکی از مهم‌ترین عوامل احوال این روزهای بازار بوده و از سوی دیگر نیز، نبود نقدینگی زیر تابلوی "بورس" باعث بازار خرسی شده است.

این کارشناس بازارسرمایه درخصوص عدم ورود نقدینگی به بازار، تصریح کرد: انتظار برای نتیجه برجام و انتخابات، یکی از تابلوهای ایست بوده که مقابل ورود "پول" به بازار قرارگرفته و هوش‌سرمایه نیز فعلا برای ورود به بازارسرمایه تامل و صبر را پیشه کرده است.

هودی با انتقاد از آنکه برخی کارشناسان از نبود نقدینگی برای ورود به "بورس" سخن می‌گویند نیز افزود: چنین حرف‌های بیهوده، آدرس اشتباهی به بازار است؛ حقوقی‌ها و دولتی‌ها بدون "نقدینگی" نمانده‌اند چراکه دولت از حجم فروشی که در اوایل سال گذشته صورت گرفت نه‌تنها مالیات بسیاری کسب کرد بلکه حجم زیادی سهم نیز در بازار به فروش رساند، حتی صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت نیز پول برای وارد کردن به بازار دارند، درآمد کارگزاری‌ها ۴۰ درصد کاهش یافته و بخشی از آن به صندوق توسعه بازار واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت هر دو نقدینگی برای حمایت از بازار دارند، اما بر اساس اساسنامه فقط می‌توانند از یک پنجم سهام بازار حمایت کنند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته مهم این است که همه تصمیم‌گیران بازار منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و کمی هم نتیجه برجام هستند.

هودی تاکید کرد: امیدوارم شوکی که برجام قرار است به بازار سرمایه وارد کند مثبت باشد و بازار به سرنوشت پس از امضای قرارداد لوزان ۲ دچار نشود.

وی گفت: خبر‌های خوبی از برخی صنایع به گوش می‌رسد برخی از صنایع افزایش نرخ گرفتند و امیدواریم محرکی باشد تا به زمان انتخابات برسیم.


بیشتر بخوانید:

ریزش غیرعادی "بورس"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رنج بازار از شرایط برزخی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رنج بازار از شرایط برزخی

۲ مشوق برای افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۲ مشوق برای افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ریزش غیرعادی "بورس"

مزایای مثبت برجام برای بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مزایای مثبت برجام برای بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
یک روز ریزش بورس را به تحریم های ترامپ گره میزنید؟ یک روز به برجام! امروز هم به انتخابات! فردا هم یکی دیگه. پس حالا حالاها ریزش ادامه داره و ما سهامداران حقیقی باید ضرر کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
دژپسند هنوز پولش تموم نشده، تموم بشه باز یاد بورس میفته ... نگران نباشید.
سهامدار خرد دزد زده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
لیست اسامی برخی از مسئولان مملکتی که سهامشان ذا قبل از ریزش فروخته اند منتشر شده ببینید حروم.... هر کدوم چند هزار میلیارد از جیب مردم خوردن