بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شنای پروانه "دولت" خلاف رود "سهام‌عدالت"

شنای پروانه
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: اتفاقی که در حال رخ دادن است دخالت تمام عیار دولت و ایجاد زمینه برای تسلط سرمایه داران بزرگ و افرادی غیر از سهامداران عدالت بر مدیریت سرمایه گذاری استانی است که اگر جلوی آن گرفته نشود اقدامات آن خسارت بار است.
کد خبر : ۲۳۸۷۵۷

دخالت دولت برای تسلط سرمایه داران بزرگ بر مدیریت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت

اکبر حیدری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره انتخابات مجامع شرکت های استانی اظهار کرد: در گذشته هم اعلام کردم در حال حاضر تمام اقداماتی که در حوزه "سهام عدالت" انجام می‌شود برخلاف آرمان سهام عدالت و فرمایشات مقام معظم رهبری و برخلاف اصول قانونی است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی با اشاره به اقداماتی که در حال انجام است، افزود: اگر از این این اقدامات جلوگیری نشود منجر به تکه پاره شدن سهام عدالت و کاهش ارزش بلوکی این دارایی ارزشمند مردم خواهد شد.

وی گفت: حتی ادعا‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر چرخش نخبگان در مدیریت سرمایه‌گذاری استانی داشته باشیم نمی‌تواند مبنای نقض قانون و حرکت از مسیر ناصواب برای نیل به این هدف مطلوب باشد.

حیدری با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، تصریح کرد: هدف مطلوب از مسیر نامطلوب پذیرفته نیست.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بیان کرد: اتفاقی که در حال رخ دادن است دخالت تمام عیار دولت و ایجاد زمینه برای تسلط سرمایه‌داران بزرگ و افرادی غیر از سهامداران عدالت بر مدیریت سرمایه‌گذاری استانی است که اگر جلوی آن گرفته نشود اقدامات آن خسارت‌بار است و به زودی تبعات آن را در بازار‌سرمایه و اقتصاد شاهد خواهیم بود.

به گزارش بورس نیوز؛ برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت چند ماهی است که دچار حاشیه‌هایی شده در ابتدا قرار بود این انتخابات در ۲۰ اسفندماه برگزار شود که مجلس شورای اسلامی و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نسبت به روند برگزاری این انتخابات ایراد وارد کردند و معتقد بودند آنچه در شرف وقوع است قانونی نیست و باید جلوی برگزاری انتخابات گرفته شود.

برگزاری این انتخابات توسط تیم اقتصادی دولت از ایراد‌های بود که برای انتخابات هیات‌مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت عنوان شد؛ چرا که بر اساس قانون، دولت نباید دخالتی در روند انتخابات داشته باشد و انتخابات باید توسط صاحبان و مالکان سهام عدالت برگزار شود.

پس از کش و قوس‌های فراوان اکنون مقرر شد نخستین انتخابات شرکت‌ها ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، به گفته دهقان دهنوی، در این روز سامانه رأی‌گیری باز خواهد شد و فهرست افرادی که برای هیأت مدیره تأیید صلاحیت شدند، در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد البته این سامانه تا چند روز باز است تا مردم به راحتی بررسی و انتخاب کنند. در نهایت اعضا از بین افرادی که بیشترین رأی را کسب کرده‌اند، انتخاب خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

بهم ریختگی تابلو؛ فروش یا انتقال "سهام‌عدالت"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهم ریختگی تابلو؛ فروش یا انتقال
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بهم ریختگی تابلو؛ فروش یا انتقال "سهام‌عدالت"

اما و اگرهای رشد شاخص
شعبده بازی در "بورس"؛

اما و اگرهای رشد شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" در انتظار شفافیت نرخ "ارز" و "بهره"

خروج
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خروج "بورس" از وضعیت منطقی

ارسال نظر