بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
در بخش خسارت‌های پرداختی بیمه البرز در اسفندماه نیز باردیگر بخش‌های «درمان» و «ثالث» صدرنشین شدند.
کد خبر : ۲۳۸۷۷۴

به گزارش گروه تحقیق بورس‌نیوز، بیمه البرز در گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ میزان خسارت‌های پرداختی خود را در این ماه ۱۳۷.۷درصد بیش از متوسط خسارت پرداختی ۱۱ماهه اعلام کرد.

برپایه همین گزارش، میزان خسارت پرداختی این شرکت در اسفندماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۳،۸۷۲،۸۴۸ میلیون ریال شده است.

از سوی دیگر با نگاهی به میزان «بیمه صادره» البرز نیز می‌توان دریافت که این حق بیمه در نزدیکی مرز ۸،۵ میلیون ریال رسیده و باید به این نکته نیز اشاره داشت که این رقم ۲۰.۷۱ درصد بیشتر از متوسط حق بیمه صادره در مدت ۱۱ماهه این شرکت بوده است.

رشته‌های بیمه‌ای و حق بیمه صادرشده

بر اساس آمارهای منتشر شده "البرز"، این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون بر حق بیمه‌های صادر شده‌ای مانند "درمان" و "ثالث" تکیه زده و این دو بخش، جزو عمده عملکرد شرکت به‌شمار می‌آیند.

بنابراین اگر بخواهیم نگاهی به حق بیمه‌های صادر شده بی‌اندازیم می‌توان دریافت که بخش‌هایی همچون «درمان با ۲۷ درصد»، « ثالث - اجباری با ۲۵درصد»، «بدنه خودرو با ۹درصد»، «آتش‌سوزی با ۱۰درصد»، « زندگی - اندوخته‌دار: ۳درصد»، « حوادث سرنشین با ۳درصد» و «سایر بیمه‌ها ۲۳درصد» بیشترین سهم از حق بیمه‌صادره "البرز" را به خود اختصاص داده‌اند.

خسارت‌های پرداختی

از سوی دیگر، در بخش خسارت‌های پرداختی در اسفندماه نیز باردیگر بخش‌های «درمان» و «ثالث» صدرنشین بودند ؛ آمارهای بخش خسارت‌ها حاکی از آن بوده که "البرز" در بخش‌هایی نظیر «درمان با ۳۴درصد»، « ثالث - اجباری با ۲۸درصد»، «بدنه خودرو با ۷درصد»، «آتش‌سوزی با ۵درصد»، «حوادث سرنشین با ۴درصد»، «زندگی - اندوخته‌دار با  ۲درصد» و سایر بیمه‌ها ۲۰ درصد باقی مانده را از آن خود کرده‌اند.

تناسب "حق بیمه صادره" به "خسارت پرداختی" طی اسفند ۱۳۹۹ معادل ۲.۱۸ مرتبه بوده و این درحالی‌است که متوسط حق بیمه صادره به خسارت پرداختی طی ۱۱ ماه گذشته معادل ۱.۹۷ مرتبه را شامل شده است.

در پایان باید اشاره داشت که متوسط شاخص مذکور طی ۱۲ ماه به ۲.۰۱ مرتبه رسیده است.


  • بیشتر بخوانید:

مجمع "البرز" ۲۰۰ ریال تقسیم کرد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر