بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
عملکرد اسفند نخستین بانک خصوصی بررسی شد؛

افزایش ۶۸ درصدی درآمد‌های سالانه "وپاسار"

افزایش ۶۸ درصدی درآمد‌های سالانه
بیشترین میزان درآمد حاصل‌شده بانک پاسارگاد طی دوره یک‌ماهه منتهی به اسفندماه در اختیار «سایر تسهیلات» با ۱۴.۷۶۳ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۳۹۰۱۹

بانک پاسارگاد+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک پاسارگاد در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع درآمد‌های حاصل‌شده از تسهیلات اعطایی طی دوره یک‌ماهه را برابر با مبلغ ۲۸.۱۲۸ میلیارد ریال اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه نیز میزان درآمد اعطایی خود را برابر بالغ‌بر ۲۱۲.۷۴۰ میلیارد ریال ارائه کرده، همچنین میزان سرمایه ثبت‌شده بانک پاسارگاد طی دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۶۵.۵۲۰ میلیارد ریال گزارش‌شده است.

عملکرد ماهانه وپاسار+بورس نیوز

میزان درآمد تسهیلات اعطایی "وپاسار" در اسفندماه

درآمدهای بانک پاسارگاد+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، میزان درآمدی که بانک پاسارگاد در اسفندماه کسب کرده نسبت به ماه گذشته ۵۴ درصد افزایش را در پی داشته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۶۸ درصدی را شاهد بوده، همچنین میزان درآمدی که از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه حاصل‌شده نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد را تجربه کرده است.

بیشترین میزان درآمد حاصل‌شده بانک پاسارگاد طی دوره یک‌ماهه منتهی به اسفندماه در اختیار «سایر تسهیلات» با ۱۴.۷۶۳ میلیارد ریال بوده و رتبه بعدی را «تسهیلات ارزی» با ۶.۸۴۲ میلیارد ریال به خود اختصاص داده، همچنین میزان تسهیلاتی که طی دوره وصول‌شده برابر با مبلغ ۵۴۴.۴۱۳ میلیارد ریال بوده است.

مقدار پرداختی سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری "وپاسار"

سود سپرده سرمایه گذاری و پاسار+بورس نیوز

بر اساس این گزارش، میزان پرداختی بانک پاسارگاد جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری طی دوره یک‌ماهه منتهی به اسفندماه برابر با ۱۵.۱۷۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه گذشته ۰.۴۱ درصد کاهش را به دنبال داشته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۳ درصد رشد را مشاهده کرده، همچنین از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه نیز میزان پرداختی بانک پاسارگاد بابت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۵۶.۶۲۴ میلیارد ریال گزارش‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

بیشترین میزان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد طی دوره یک‌ماهه منتهی به اسفندماه در اختیار «سپرده‌های بلندمدت دوساله» با ۵.۴۳۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش پرداختی داشته است.

افزایش‌سرمایه ۵۲درصدی

« وپاسار» در آخرین شفاف‌سازی جدید خود خبر از « صدور افزایش سرمایه ۵۲درصدی» را به سهامداران خود داد.

این شرکت سرمایه گذاری قصد دارد تا از محل «"آورده نقدی سهامداران" و "سود انباشته"» سرمایه فعلی خود را از ۶۵,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ۳۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال افزایش دهد.

لازم به ذکر است که "وپاسار" تعداد ۳۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم را قابل انتشار اعلام کرده است.

باید به این موضوع اشاره کرد که حدود ۲۱,۰۰۷,۰۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران و ۱۳,۴۷۲,۹۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به‌عنوان منبع تأمین افزایش سرمایه نام برده شده است.

مزایده‌‌ای که اهمیت پیدا کرد

در راستای اجرای مفاد ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و به منظور کاهش سرمایه گذاری‌های غیر بانکی، این بانک در نظر داشت تا در تاریخ ۲۶اسفندماه نسبت به عرضه سهام شرکت‌های بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، مپنا و ارزش آفرینان پاسارگاد اقدام نماید که تاکنون شفاف‌سازی آن در کدال قرار نگرفته است.


  • بیشتر بخوانید:

رشد درآمد‌های "وپاسار" ناشی از تسعیر ارز

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هیات مدیره جدید
با برگزاری مجمع فوق العاده بانک پاسارگاد؛

هیات مدیره جدید "وپاسار" انتخاب شد

سود سپرده‌های سرمایه گذاری ۲۲ درصد رشد داشت؛

افزایش ۵۳ درصدی درآمد "وپاسار"

سود خالص ۵۵۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه؛

رشد درآمد‌های "وپاسار" ناشی از تسعیر ارز

"سپرده بلند مدت یک ساله" بیشترین حجم سود را زد؛

رشد ۳۱درصدی سود سپرده‌ سرمایه‌گذاری "وپاسار"

ارسال نظر