بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کارشناس اقتصادی گفت: اخذ این مالیات وابسته به سامانه املاک و اسکان بوده اما؛ الزامات دیگری نیز وجود دارد، اثبات خانه خالی بسیار سخت است و زیاد به این موضوع خوش‌بین نیستم.
کد خبر : ۲۳۹۰۵۷

خوشبینی به اخذ مالیات خانه‌های خالی وجود ندارد

به گزارش بورس نیوز، حسین عبده تبریزی در سمینار اثر بازگشت آمریکا به برجام بر بازار‌های مالی، تحلیل جامع بازار سرمایه، ارز، طلا و ملک اظهار کرد: از وجود خانه‌های خالی به‌عنوان مشکل مسکن در کشور عنوان می‌شود که اخبار اشتباهی است که به جامعه مخابره می‌شود.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در ایران به ازای هر یک نفر دارای سرانه ۲۷ متر مسکن وجود دارد افزود: همبستگی بالایی بین قیمت دلار و مسکن برقرار است و میانگین این نرخ در تهران ۱۰۰۰ دلار است.

وی گفت: با بازگشت آمریکا به برجام اگر شرایط نرمال ۹۴ و ۹۵ برگردیم که بسیار خوش‌بینانه است می‌توانیم امیدوار باشیم بازار به‌واسطه حضور شرکت‌های خارجی بخشی از تقاضای لوکس و اداری را پاسخ دهد.

عبده تبریزی با بیان اینکه نمی‌توان زیاد از برجام در این زمینه بهره برد بیان کرد: عمده تأثیرپذیری بخش مسکن از دلار است که می‌تواند با تغییرات دلار تحت شعاع قرار بگیرد.

کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: قیمت مسکن در بازه زمانی ۹۲ تا ۹۵ دارای ثبات بود و از ۹۶ تا ۹۹ روند افزایشی روبه‌رو بود، اما برای سال جاری ثبات پیش‌بینی می‌شود و با تحقق برجام می‌توان این ثبات را خطای کمتری پیش‌بینی کرد.

وی درباره تأثیر برجام بر دلار تصریح کرد: شاید دلار به‌صورت مقطعی به ۲۰ هزار تومان یا کمتر برسد، اما بعید است در این رقم پایدار بماند و اگر کاهش یابد قطعاً برگشت خواهد داشت، عدد اقتصادی دلار بر اساس نقدینگی که تولیدشده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

عبده تبریزی تأکید کرد: اگر دلار به ۲۸ هزار تومان یا حتی ۳۰ هزار تومان در نیمه دوم سال برسد نباید نگران قیمت مسکن بود.

کارشناس اقتصادی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: اخذ این مالیات وابسته به سامانه املاک و اسکان است و بعید است با این شتاب‌زدگی به نتیجه برسد و نیاز به زمان دارد و به‌راحتی نخواهد بود.

وی افزود: این سامانه پیش‌نیاز اخذ مالیات است، اما الزامات دیگری نیز وجود دارد، اثبات خانه خالی بسیار سخت است و زیاد به این موضوع خوش‌بین نیستم.

عبده تبریزی درباره اینکه علی‌رغم کاهش قیمت در همه بازار‌ها چرا در بازار مسکن شاهد این موضوع نیستیم تصریح کرد: سیالیت بازار‌ها در شرایط یکسان به یک‌میزان نیست و در همه بازار‌ها قائل به چسبندگی هستیم.

کارشناس اقتصادی گفت: بازار مسکن به دلایل مختلف چسبندگی بالایی دارد و همیشه با وقفه تعدیل در آن اتفاق می‌افتد و این تعدیل عمدتاً از جنس کاهش قیمت اسمی نیست و عمده تعدیل در بازار مسکن، زمانی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
هر جا جلوی ضرر را بگیرید، منفعت است
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

هر جا جلوی ضرر را بگیرید، منفعت است

یک مشاور و تحلیلگر بازار‌های مالی تشریح کرد:

چشم انداز بازار املاک و مستغلات ۱۴۰۰

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن خبر داد؛

"ثمسکن" و خبر درج نماد "ثجنوب"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کارشناس اقتصادی ؟؟؟ بورس تهران هنوز که هنوزه بعد از این همه سال داره هزینه تصمیمات نبوغ آمیز ایشان را پرداخت میکنه ... جای شما بودم یه چیزی بهش میدادم که حرف نزنه ... !!!
ناشناس
Germany
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
اثبات خانه خالی کار انقدر سختی هم نیست ، فیش برق ، اب ، گاز رو بررسی کنین کامل مشخص میشه ،
سوال اینه که به علت کدوم خدمات میخوان مالیات ببندن بیخ ریش‌مردم ؟؟!
دولت هزینه هاش رو بیاره پایین
ناشناس
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
اونو مشکلش با هوشمند سازی حل شده شماها عقل کلها خوبه هستید یکم میخندیم
گنیا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
این آقا هم تا پا پیچ مسکن و قیمت آن می شوند انگاره اعصابش به میرزد ،اعان از کف می‌دهد، کسی که سالها در بورس بوده ،تا حرفی سخنی از بورس به میان می آید ندای حباب سر می‌دهد ویکی از کسانی باعث ریزش بورس بود،ولی در مسکن نه حباب دارد نه ریزشی دارد و اذعان دارد قیمت واقعی و
مشکلی در بازار مسکن نیست واین چسبندگی را شما و امثال شما چاشنی آن می کند واگر شما کارشناسان عین اون نامه بیست پنج اقتصاد خوانده برای بورس دادند، بدهید چسبندگی وا میده،،،،،،،،،
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
جناب کارشناس وقتی در رکود بی سابقه مسکن هستیم و نرخ ارز هم نسبت به زمانی که میانگین مسکن ۲۵ م بود پایین تر آمده چرا میانگین مسکن ۳۰ م شده ، حتما سیمان و عوارض شهرداری زیاده شده ، چرا به عنوان کارشناس مسکن یکبار هزینه ساخت مسکن در ۱۰ نقطه تهران رو محاسبه نکردید ، قیمت زمین رو ، چرا آنهای که در کار املاک هستن ، چه مشاوره وچه خریدو فروش آن ، منهای انبوه سازان محترم ، جز ثروتمندهای کشور هستن ، نگو که در مسکن احتکاری نشده ، نگو سودی نداره ، ازت دلخور میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
اگر دولت بخواهد 1روزه قیمت مسکن نصف میشود به شرطی که برای دومین مسکن وبعد آن مالیات سنگین وضع شود .چون احتکار میباشدواگر کسی سرمایه اضافی برای کسب ثروت دارد با حمایت دولت درکارافرینی وتولید سرمایه گزاری کند نه سوداگری .
علی
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
احسنت
عالی گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
اگر دولت بخواهد 1روزه قیمت مسکن نصف میشود به شرطی که برای دومین مسکن وبعد آن مالیات سنگین وضع شود .چون احتکار میباشدواگر کسی سرمایه اضافی برای کسب ثروت دارد با حمایت دولت درکارافرینی وتولید سرمایه گزاری کند نه سوداگری .
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
این قانون برای کارشناس ضرر داره !!!
چند تا خونه داری؟؟؟؟
تو نگران نباش
مقابله فساد و زمین خواری باید از یه جایی شروع بشه
قانون خیلی خوبیه
ثروت نباید فقط دست یه مشت آدم زالو صفت باشه
اونوقت یه جوان که میخواد ازدواج کنه نمیتونه یه خونه اجاره کنه چه برسه به خرید منزل
خدا خیر بده به مجلس که این قانون عالی را تصویب کرد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
وقتی پکیج پارسال بوده 1400 امسال شده 14 میلیون اونم گیر نمیاد سرامیک متری 10 هزار شده 100 هزار چطور قیمت مسکن بیاد پایین ...؟!