بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
عبور از تولید ۷۰۰هزار تن در فولادسازی گامی در تحقق شعار سال
مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم همچنین ثبت رکورد در واحد گاززدایی، رکورد تعداد ذوب، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات را دیگر دستاورد‌های این ناحیه در سال گذشته معرفی کرد.
کد خبر : ۲۳۹۲۸۱

خواندن ۲دقیقه

عبور از تولید ۷۰۰هزار تن در فولادسازی +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا سلیمی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با اشاره به موفقیت به دست آمده در این ناحیه اظهار کرد: در آخرین ساعات ۳۱ فروردین ماه، با همت و تلاش نیرو‌های تلاشگر ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه، رکورد تولید ۷۰۰ هزار و ۲۱۵ تن به ثبت رسید تا بار دیگر کارکنان غیرتمند فولاد مبارکه، طنین «ما می‌توانیم» را تکرار کنند و با بهبود رکورد قبلی که مربوط به اسفند ۹۹ و به میزان ۶۶۲ هزار تن بود، گامی در جهت تحقق شعار سال بردارند.

وی به تولیدات سال گذشته این ناحیه اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین این رکورد‌ها تولید ۷ میلیون تن فولاد خام بود که نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۳۰ هزار تن و نسبت به سال ۹۶ که بیشترین میزان تولید اتفاق افتاده بود، ۵۵۰ هزار تن افزایش داشت. همچنین در طول سال نیز ۴ رکورد تولید ماهیانه، به‌ترتیب در فروردین ۶۳۶ هزار تن، در خرداد ۶۳۷ هزار تن، در شهریور ۶۳۹ هزار تن و در اسفند ۶۶۲ هزار تن به ثبت رسید؛ ضمن اینکه این روند در تولیدات روزانه به ۱۳۱، ۱۳۳، ۱۳۶، ۱۳۸ و ۱۴۰ هزار تن رسید و این امر نشان از پویایی و همت بلند کارکنان در این ناحیه دارد.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم همچنین ثبت رکورد در واحد گاززدایی، رکورد تعداد ذوب، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات را دیگر دستاورد‌های این ناحیه در سال گذشته معرفی کرد و گفت: این موفقیت‌ها در حالی محقق شد که شرکت با چالش‌هایی همچون تحریم، بیماری کرونا و محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه روبه‌رو بود، ولی با استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، مدیریتِ توقفات و تغییرات اساسی خطوط تولید، توانستیم این رکورد‌های ارزشمند را در سال گذشته برای فولاد مبارکه به ثبت برسانیم.

سلیمی به نقش مؤثر کارکنان در تحقق اهداف شرکت نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که به رکورد ۱۴۴ ذوب که در فروردین امسال به دست آمد توجه می‌کنیم، به نقش پررنگ نیروی انسانی در فولاد مبارکه پی می‌بریم و متوجه می‌شویم که این خواست و اراده نیروی انسانی است که با مدیریت درست و جلوگیری از توقفات ناخواسته و همچنین با مدیریت زمان می‌تواند چنین افتخاری را در شرکت خلق کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید برنامه تولید ۷ میلیون و ۵۰ هزار تن را در دستور کار داریم، ولی تلاش می‌کنیم ۷.۲ میلیون تن را که ظرفیت فولادسازی است محقق کنیم، زیرا تجربه سال گذشته نشان داد با همت و تلاش همگانی و کارِ گروهی که در شرکت نهادینه شده است، این امر دور از دسترس نیست و می‌توان با همدلی و همبستگی در سال جدید، با پشت سر گذاشتن چالش‌های مطرح‌شده، این هدف را محقق ساخت.

سلیمی در خصوص تولید محصولات ویژه و گرید‌های خاص در شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: در استراتژی فولاد مبارکه دو مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است: یکی توسعه محصول و دیگری بومی‌سازی. استراتژی توسعه محصول در سال ۹۹ منجر به معرفی چندین محصول جدید به جامعه صنعتی کشور شد، مثل تختال با ضخامت کوچک، تختال به ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر و فولاد‌های API. در خصوص بومی‌سازی نیز با بهره‌گیری از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در جهت پویایی شرکت گام‌های مؤثری برداشت که نمونه بارز آن تولید محصول جدید تختال عریض ۲۰۲۵ میلی‌متر است که در فروردین‌ماه تحقق یافت.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از تک‌تک همکاران ناحیه فولادسازی که در تحقق اهداف ناحیه تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد از ظرفیتی که در این ناحیه وجود دارد حداکثر بهره‌برداری برای صنعت کشور حاصل شود.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ محصولات فولاد مبارکه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر