بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
راه اندازی استارت آپ آلمان با توجه به قدرت اقتصادی و توسعه آن یکی از گزینه‌های برتر در جهان است.
کد خبر : ۲۳۹۳۷۵

خواندن ۲ دقیقه

استارت آپ آلمان

به گزارش بورس نیوز، راه اندازی استارت آپ آلمان با توجه به قدرت اقتصادی و توسعه آن یکی از گزینه‌های برتر در جهان است. دولت آلمان از استارت آپ‌ها حمایت می‌کند. آلمان امروز به عنوان قطب صنعت در اروپا میزبان شرکت‌های مختلف نوپا شده است. دولت همچنین از استارت آپ‌های آلمان حمایت می‌کند و قوانین این کشور در راستای تشویق سرمایه گذاران و کارآفرینان است. امروز آلمان میزبان هزاران استارت آپ است که برخی از آن‌ها در طی چند سال به درآمد میلیون $ (دلاری) می‌رسند.

استارت آپ در واقع یک شرکت جوان با ایده تجاری نوآورانه و مقیاس پذیر است که کمتر از ۱۰ سال در بازار وجود دارد. شرکت‌های نوپا دیجیتالی در آلمان، دارای رشد سریع و پایدار هستند. در مقایسه با شرکت‌های تاسیس شده، آن‌ها به دلیل فرآیند‌های کوتاه تصمیم گیری قادر به انعطاف پذیری و سرعت در تغییر بازار هستند. در ادامه این مطلب بررسی استارت آپ آلمان را از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید.

بررسی استارت آپ آلمان

مدتی است که آلمان دارای یک اکوسیستم استارت آپی در حال رشد دارد. این مورد تعدادی از داستان‌های موفقیت جهانی از جمله SoundCloud، Zalando، Flixbus و HelloFresh را تولید کرده است. در سال گذشته، این کشور توسط NimbleFins در رتبه ۱ استارت آپ‌های اروپا قرار گرفت. همچنین ۱۰۰ استارت آپ برتر آلمان در سال گذشته در مجموع ۱۱.۱ میلیارد $ (دلار) بودجه دریافت کرده اند. طبق بانک توسعه دولتی KfW، تعداد مشاغل تازه تاسیس در آلمان در سال ۲۰۱۹ به ۶۰۵، ۰۰۰ رسیده است. در مقایسه با ۲۰۱۵، این تقریباً ۱۵ ٪ افزایش نشان می‌دهد. فقط کمتر از یک سوم کل شرکت‌های نوپا به حوزه دیجیتال تعلق دارند. حتی اگر بسیاری از شرکت‌های جوان به شدت تحت تأثیر Covid-۱۹ قرار گرفتند، بسیاری از کارآفرینان جوان امیدوارند که در طولانی مدت از فشار دیجیتالی شدن ناشی از همه گیری سود ببرند.

در نمودار زیر می‌توانید توزیع استارت آپ‌های آلمان در بخش‌های مختلف را مشاهده کنید:

استارت آپ آلمان+بورس نیوز

با توجه به محصولات شرکت‌های نوپا، راه حل‌های تجارت به کسب و کار بیشترین سهم از فروش را به خود اختصاص داده اند و به دنبال آن محصولات برای مشتریان خصوصی هستند. روابط تجاری با مقامات دولتی تقریباً کمتر از ۴درصد از کل فروش شرکت‌های نوپای آلمان را تشکیل می‌دهد.

امتیازات ایجاد استارت آپ آلمان

همواره دولت آلمان از کارآفرینان و شرکت‌های نوپا حمایت کرده و در آینده نیز این کار را می‌کند. دولت آلمان با حمایت اقتصادی قابل توجهی که در طول بحران نشان داده است، قصد خود را برای ادامه رشد اکوسیستم راه اندازی خود در آینده نشان داده است. در حین قرنطینه، دولت یک بسته کمک دولتی ۲ میلیارد € (یورویی) برای زنده نگه داشتن استارت آپ‌های دشوار معرفی کرد. همچنین ۱۰۰ ٪ تضمین وام برای همه تا سقف حداکثر $۵۴۰، ۰۰۰ (دلار) برای مشاغل کوچک با کمتر از ۵۰ کارمند و $۸۶۸، ۰۰۰ (دلار) برای مشاغل بزرگتر ارائه شده است. از جمله دیگر امتیازات استارت آپ در آلمان:

فناوری در استارت آپ آلمان

فناوری در استارت آپ آلمان++بورس نیوز

آلمان با داشتن بیشترین جمعیت در اروپا و اقتصاد متنوع، قطب اصلی شرکت‌های نوپا و فناوری در اروپا است. آلمان از نظر فناوری بسیار توسعه یافته است و یک پایگاه عالی برای حمایت از استارت آپ‌ها برای توسعه ملی و بین المللی خود فراهم می‌کنند. در بسیاری از صنایع و مشاغل شرکت کرده، بسیاری از این شرکت‌های نوپا از طریق نرم افزار یا پلتفرم مبتنی بر ابر فعالیت می‌کنند. اگرچه اکثریت این شرکت‌های نوپا از طریق فناوری فعالیت می‌کنند، بسیاری از این شرکت‌ها در بخش مالی نیز شرکت دارند. با این حال، از تجارت الکترونیکی گرفته تا برنامه‌های کاربردی صنعتی، از حمل و نقل تا هوش مصنوعی، بسیاری از استارت آپ‌های آلمانی همچنین درگیر استفاده از فناوری در گستره وسیعی از صنایع هستند.

بسیاری از این شرکت‌ها در آلمان و خارج از کشور شناخته شده اند و با محصولات و خدمات خود به سود زیادی می‌رسند. برخی دیگر به همان اندازه در بین عموم مردم مشهور نیستند، زیرا این شرکت‌های نوپا بر روی تجارت خاصی تمرکز کرده و مشکلات مربوط به مشاغل خاص را بر عهده دارند. علاوه بر این، شرکت‌های نوپا غالباً در برابر یکدیگر خصوصاً در زمینه خدمات مالی و فناوری بسیار رقابت می‌کنند. با این وجود، تعدادی از استارت آپ‌های مطرح آلمانی قبلاً این مانع را رد کرده و به وضعیت ثابتی رسیده اند، ارزش بیش از یک میلیارد $ (دلار) دارند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر