بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

همتی و دژپسند فردا اضافه می‌شوند

عضو شورای عالی بورس گفت: پیشنهادات فعالان بازار در جلسه کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان بورس به تصویب رسید و فردا در جلسه با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح می شود.
کد خبر : ۲۳۹۴۴۶

جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان بورس

محسن علیزاده در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره جزئیات جلسه برگزار شده با مسئولان بورس اظهار کرد: پیشنهاداتی که توسط فعالان بازار سرمایه مطرح و در گزارش کمیسیون اقتصادی قید شده بود با حضور رئیس و معاونین سازمان بورس و روسای بورس‌ها پیگیری شد.

عضو شورای عالی بورس افزود: پیشنهادات برای جمع بندی مشترک مورد تصویب همه قرار گرفت و همین موارد فردا سه شنبه در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شود مطرح و پس از جمع بندی توسط رئیس مجلس به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برده خواهد شد.

وی گفت: پیشنهادات خوبی مطرح شده و اگر در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران  قوا تصویب شود برای وضع کنونی بازار سرمایه می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد‌هایی که در این نشست مصوب شد، گفت: معافیت‌های مالیاتی انتقال سهام، نگه داشتن مالیات نقل انتقال سهام به مدت یک تا سه سال در صندوق تخصیص بازار برای حمایت از بازار و پس از آن انتقال به سازمان امور مالیاتی، تخفیف برای نرخ خوراک شرکت‌های پالایش، پتروشیمی و پتروشیمی ها، پیگیری مجدانه و جدی تخصیص یک درصد صندوق توسعه برای حمایت از بازار بیاید و جلوگیری از قیمت گذاری کالا‌هایی که در بورس معامله می‌شوند از جمله این پیشنهادت هستند.

علیزاده تصریح کرد: برآورد ما این است که تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد از سهم بازارسرمایه، قیمت‌های دستوری است و اگر جلوی این کار را بگیریم کمک خوبی به مثبت شدن بازار می‌کند.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: پیش بینی می‌شود مواردی که امروز مطرح شد اگر در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب و به صورت صددرصد اجرا شود حرکت خوبی در بازار شکل می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه مشکل ما عدم اجرای مصوبات است، یکی از مشکلات امروز ما این است که مصوبات شورای عالی بورس اجرا نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه جلسه فردا با رئیس کل بانک مرکزی به منظور هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود تاکید کرد: اختصاص خط اعتباری برای شرکت‌ها و صندوق ها، نرخ تسعیر ارز و کاهش نرخ سود سپرده نیز از موارد بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شده و فردا با حضور رئیس کل بانک مرکزی این موضوعات بحث خواهد شد تا به نتایج خوبی برسیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"تحلیل سناریویی" قطعه گمشده سیاست‌گذاری

دولت پای امضای خود در
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دولت پای امضای خود در "بورس" نایستاد

سیاست‌های غیر منتظره منجر به بی‌ثباتی بازار سهام شد
نامه‌ای دیگر از فعالان "بازار سرمایه" به مقصد برج میرداماد؛

سیاست‌های غیر منتظره منجر به بی‌ثباتی بازار سهام شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
وجدانا معادلات ریزش بازار سهام را با تورم لجام گسیخته ای که باعث افزایش قیمت مایحتاج مردم شده چگونه می خواهند جوابگو باشند؟ در بارگاه الهی چگونه جوابگو خواهند بود؟ در سر لوحه رفتار نوشته اند که گناه اگر از حد بگذرد گناهکار قصی القلب می شود و شرم و حیا را از یاد می برد.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
احسنت
غفور
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
ذات آدمیزاد طوریه که به هر چیزی عادت میکند بخصوص گناه مکرر و حرام خواری ظلم خدا لعنت کند این،،،،
یک واقع بین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
اگر مدیر بورس و وزیر و وکیل و رئیس جمهور واقعا میخواستن بورس به روند طبیعی خود برگرده. اول ایمپکت مارکت که قول داده بودند اجرا میکردن که باعث مثبت شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد بورس میشد.دوم کف خرید راا به یکصدهزارتومان بر می‌گرداندند و یک درصد صندوق را به بورس تزریق میکردند.سوم رئیس بانک مرکزی را ملزم میکردن که با ارز بازی نکند و یک نرخ ثابت لاقل ۶ماهه برای شرکتهای بورسی وابسته به ارز در نظر بگیرد.چهارم درآمد شرکتهای بزرگ بورس درسال گذشته عالی بوده ولی بر خلاف معمول سالهای گذشته از برگزاری مجامع سالیانه تا امروز خودداری کرده و یا مجبورند تا انتخابات لفتش دهند بنابراین آقای رئیس جمهور و غیره بورس را به انتخابات گره زده و سیاسی اش میکنند نه سهامداران جز و لطفا و حتما مجامع را سریع برگزار کنند تا بورس تا حدی مثبت شود و درگیری جناحی و انتخاباتی را به بورس نکشند.و کلام آخر تمام مقامات مسئول ذکر شده در بند اول عمدا نمی خواهند بورس نرمال شود چون بسیار ساده لوحانه فکر میکنند پول را باید در بورس حبس کرد تا ارز و طلا و...تورم صعودی نشود.در حالیکه اگر سرمایه دار خارجی بداند و بتواند در بورس ایران سرمایه گذاری کند دیگر حقوقیها نمیتوانند مثل اخابر سهام را به هزارتومان برسانند در اینصورت ماه بعد هیات مدیره اخابر چینی خواهد شد و این حقوقی های نادان را از شرکتهای ارزنده ایران بیرون خواهند ریخت.و آخر اینکه اقتصاد و بورس ونزوئلا بسیار جلوتر از اقتصاد و بورس ایران است که دولت دخالت نمیکنه و به قیمت دلار و شاخص بورس جاهلانه تعصب نداره و اجازه میده اقتصاد با قوانین بازار راه خودش را پیدا بکنه و تعادل و رفاه مردم زودتر اتفاق بیافته.نه اینکه بانک مرکزی از مردم کشورش نوسانگیری کنه و دلار ۵۰ تومانی و بالاتر را به دوران بعد انتخابات و رئیس بعدی محول کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
افزایش ۷ درصدی تولید پتروشیمی‌ها در فروردین ۱۴۰۰
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش هفت درصدی تولید انواع محصول پتروشیمی در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال 1399 خبر داد.
عزرائیل شما
Germany
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
خدا نسل شما را از روی زمین بردارد و دنیا از لوث وجود تان پاک شود بیچاره کردید مردم را نفرین خدا بر شما
معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
با سلام خدا را شکر به انتخابات نزدیک می شویم .مسئولین مجبور هستن برا تشویق مردم برای شرکت در انتخابات ورای اوردن خودشان وندادن بورس با قیمت پایین به ریس جمهور بعدی بورس صعودی خواهد شد وتا انتخابات تا قیمت ثیر ماه پارسال وشاید بالاتر هم رشد کند .فقط وفقط نفروشید پشیمان خواهید شد ااین نطر یک معلم بازنشسته هست که تا کنون همه سرمایه ام ضرر شده ولی یک سهم نفروختم .انشاالله خداوند کمکمون کنه صبر پیشه کنیم وگول ش ی اد ان را نخوریم .وسلام.