بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
شناسایی ۲۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال سود خالص در سال گذشته؛

افزایش محسوس و ۲۲۷ درصدی سودآوری ارفع

افزایش محسوس و ۲۲۷ درصدی سودآوری ارفع
متوسط نرخ فروش هر تن شمش فولادی در سال گذشته به ۸۶.۵ میلیون ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۳۹۷۱۴

آهن و فولاد ارفع+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت آهن و فولاد ارفع در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال قبل و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، سود خالص و جالب توجه ۲۵ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریالی را محقق نموده است. این سود که معادل ۲.۱۴۸ ریال به ازای هر سهم می‌باشد، نسبت به سال مالی قبل از آن رشد محسوس و کم نظیر ۲۲۷ درصدی داشته است.

عملکرد سالانه ارفع+بورس نیوز

درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت معادل ۶۹ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال بوده که ۱۰۳ درصد بیشتر از سال ۹۸ است. مقادیر فروش شمش فولادی شرکت در سال قبل به ۸۰۴ هزار تن شامل ۱۵۲ هزار تن فروش صادراتی رسیده است. این شرکت برای سال جاری فروش ۸۲۰ هزار تن شمش فولادی را برآورد کرده است.

متوسط نرخ فروش هر تن شمش فولادی در سال گذشته به ۸۶.۵ میلیون ریال رسیده است. این نرخ در حال حاضر و با توجه به رشد قیمت‌های جهانی فولاد به بیش از ۱۱۸ میلیون ریال در هر تن رسیده است.

تقریبا تمامی افزایش درآمد شرکت در سال قبل از بابت رشد نرخ‌های فروش بوده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت در این سال به ۴۱.۳ درصد رسیده است. این در حالی است که این نسبت سودآوری در سال مالی قبل معادل ۲۹ درصد بوده است و افزایش قیمت‌های فولاد در کنار عدم رشد متناظر هزینه‌های تولید، منجر به افزایش ۱۲ واحد درصدی حاشیه سود عملیاتی شرکت شده است. با این حال، انتظار می‌رود که در سال جاری و با توجه به افزایش نرخ گندله به عنوان ماده اولیه مصرفی و رشد سایر هزینه‌های اصلی تولید همچون دستمزد و انرژی، شاهد کاهش حاشیه سود عملیاتی شرکت باشیم.

هزینه‌های تولید شرکت در سال قبل معادل ۳۷.۹۰۰ میلیارد ریال بود که در حدود ۸۰ درصد از این هزینه ها، بابت مواد اولیه مصرفی است. ماده اولیه مصرفی اصلی شرکت گندله است که از شرکت چادرملو دریافت شده است.

مالیات پرداختی با توجه به معافیت مالیاتی شرکت بر اساس مستندات و قوانین مورد ادعای شرکت، همچون سال قبل صفر منظور شده است.

سهامداران اصلی این شرکت شامل شرکت چادرملو با مالکیت ۴۴ درصدی و سرمایه گذاری معادن و فلزات با ۲۱ درصد مالکیت می‌باشند. در صورت تقسیم سود بالا، انتظار می‌رود که چادرملو سود بیش از ۱ هزار میلیارد تومانی را از محل سود سهام دریافتی از شرکت آهن و فولاد ارفع شناسایی کند.

در نمودار زیر روند سه آیتم اصلی صورت سود و زیان شرکت در ۴ فصل گذشته ارائه شده است. همان گونه که مشاهده می‌گردد در سه ماهه چهارم سال قبل شاهد افزایش شتاب درآمد زایی و سودآوری شرکت آهن و فولاد ارفع هستیم.

روند تغییر اقلام ارفع+بورس نیوز


  • بیشتر بخوانید:

ثبت کمترین فروش ماهیانه "ارفع"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکورد فروش ماهیانه
عملکرد جالب‌توجه فولادساز کویرنشین در اسفندماه؛

رکورد فروش ماهیانه "ارفع" شکسته شد

افت نرخ شمش داخلی و صادراتی این فولادساز در بهمن‌ماه ثبت شد؛

ثبت کمترین فروش ماهیانه "ارفع"

مقادیر فروش تجمیعی سالانه شرکت، ۵درصد کم شد؛

ادامه روند افزایشی نرخ "ارفع"/ افزایش ۶۱درصدی فروش ماهانه

رشد ۷۷ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

فروش ۶۴.۵۹۳ تن شمش فولاد "ارفع" در شهریورماه

ارسال نظر