بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
کد خبر : ۲۳۹۷۷۰

استقرار استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در پارک فناوری اطلاعات

 رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی با اشاره به تجهیز پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه هوش مصنوعی، گفت: برای توسعه این بخش، ارائه برخی تسهیلات با هماهنگی معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در دستور کار قرار گرفته است.

جذب سرمایه «دکتر ساینا» برای توسعه هوش مصنوعی در حوزه سلامت

این پنجمین جذب سرمایه استارت‌آپ دکتر ساینا است. پیشتر در سال ۹۸ این استارتاپ با عقد قرارداد به پورتفولیو شرکت سرمایه گذاری اسمارت آپ ونچرز پیوست و در خردادماه ۹۹ هم صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا روی این استارت آپ سرمایه گذاری کرد.

آغاز ثبت نام دانش‌بنیان‌ها در خانه نوآوری و صادرات فناوری روسیه

شرکت‌های دانش بنیان و خلاق می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت، متقاضی ارائه و نمایش محصولات در خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه باشند.

صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست‌فناوری به عنوان مجری اتاق نمایش خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه در نظر دارد محصولات دانش بنیان و خلاق منتخب را در این مرکز به مدت یک سال در قالب نمایشگاهی به نمایش بگذارد.

استارت آپ تاجیکستان

با ایجاد استارت آپ تاجیکستان می‌توانید در این کشور ایده کسب و کار خود را پیاده کنید. تاجیکستان یکی از کشور‌های ضعیف منطقه آسیا است.

تجارت ۳۰ میلیون دلاری این استارت‌آپ در کرونا

فلاورد (Floward) در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و بین ژانویه ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ زمانی که بقیه جهان با بحران اقتصادی کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند، به یک تجارت ۳۰ میلیون دلاری تبدیل شده است.

ساخت سامانه‌ هوشمند برای کمک به خدمات امدادونجات و آتش نشانی

این محصول دانش‌بنیان بدون استفاده از هیچ سیگنال رادیویی (نظیر GPS, WIFI و غیره) و صرفا با اتکا به داده‌های اینرسی حرکت فرد، موقعیت او را تخمین می‌زند. دقت این سامانه در حدود ۲٪ است. این سامانه به جلوی کمربند بسته می‌شود و می‌تواند در کاربرد‌های امداد و نجات و آتش نشانی استفاده شود. اطلاعات بیشتر از این سامانه در مجله IEEE به چاپ رسیده است.

مهلت ثبت‌نام در بخش آکادمی نمایشگاه اینوتکس تمدید شد

مهلت ثبت‌نام در بخش آکادمی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شد.

دهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری، ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ماه به صورت ترکیبی از بخش‌های حضوری و مجازی در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر