بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
کد خبر : ۲۳۹۸۵۵

قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی عقب نشست

در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های جهانی قیمت بیت‌کوین ۲.۶۱ درصد کاهش یافت و به حدود ۵۶ هزار و ۱۶۰ دلار رسید که البته قیمت کنونی نسبت به هفته گذشته که قیمت بیت‌کوین سقوط سنگینی را تجربه کرد، ۱۳ درصد بالاتر رفت.

استفاده از رمزارزها در حوزه پرداخت خطوط تاکسیرانی

شرکت «HIPS» از شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت موبایل و شرکت «The Payment House» از شرکت‌های فعال حوزه پرداخت خطوط تاکسیرانی، همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند تا تاکسی‌های بریتانیا و شبه جزیره اسکاندیناوی بتوانند از رمزارز‌ها از طریق بلاک چین اتریوم برای پرداخت وجه استفاده کنند.

۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شاهرود کشف شد

ماموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی این شهرستان از یک انبار درحومه شهر ۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) کشف کردند.

فعالیت در حوزه ارز دیجیتال مجوز قانونی ندارد

بیت‌کوین سازوکار روشن، مشخص و قابل کنترلی ندارد و با شرایط فعلی به عقیده اکثر مراجع تقلید، دارای اشکال شرعی است البته امکان دارد در آینده با ایجاد ساختاری نظام‌مند اشکالات وارده به آن، مرتفع شود.

استخراج هر واحد بیت‌کوین نیازمند ۷۲ مگاوات ساعت برق

استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد؛ استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر