بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
سود ۷۴۵ ریالی هر سهم دجابر در سال ۱۳۹۹؛

قفل شدن معاملات "دجابر" در صف فروش و عدم تعدیل قیمت

قفل شدن معاملات
سود خالص سال جاری را به ازای هر سهم ۸۴۲ ریال پیش‌بینی کرده است. به‌این‌ترتیب و با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت، نسبت قیمت به سودآوری شرکت در حدود ۲۴ واحد است.
کد خبر : ۲۳۹۸۹۷

سود ۷۴۵ ریالی هر سهم دجابر در سال ۱۳۹۹

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت داروسازی جابر بن حیان در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ موفق به کسب سود خالص ۱ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریالی شده است. این سود که معادل ۷۴۵ ریال به ازای هر سهم هست، نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سود عملیاتی در کنار رشد سود سرمایه‌گذاری‌ها منجر به افزایش سودآوری این شرکت دارویی شده است.

سود خالص تلفیقی شرکت با ۴۰ درصد افزایش به ۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

جمع درآمد عملیاتی شرکت در سال قبل به ۳ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال رسیده که ۶۰ درصد بیشتر از سال ۹۸ است.

عملکرد سالانه دجابر+بورس نیوز

محصولات با حاشیه سود بالای شرکت شامل محصولات گروه ویال و اسپری بوده و حاشیه سود عملیاتی شرکت رشد خوبی را داشته و با ۱۰ واحد درصد از ۱۸ به ۲۸ درصد رسیده ضمن آنکه باید اشاره داشت که هزینه‌های مالی شرکت نیز با ۲۱ درصد افزایش به ۳۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

هزینه تولید شرکت در سال قبل ۲٫۱۴۵ میلیارد ریال شامل ۱٫۲۷۳ میلیارد ریال مواد اولیه مصرفی است. مواد اولیه مصرفی در حدود ۴۰ درصد به‌صورت وارداتی تأمین می‌گردد. نرخ تأمین یورو به‌عنوان ارز اصلی تهیه مواد اولیه، در سال قبل در حدود ۷۰ هزار ریال به ازای هر یورو بوده است.

مشکل عدم دریافت مطالبات همچنان یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی این شرکت دارویی محسوب می‌گردد. حساب‌های دریافتی این شرکت با ۹۰۰ میلیارد ریال رشد نسبت به سال ۹۸ به بیش از ۵ هزار و ۲۸۴ میلیارد رسیده که معادل ۱۷۰ درصد فروش سال قبل است. این موضوع منجر به افزایش دریافت تسهیلات این شرکت شده که با ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش به بیش از ۲ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال رسیده است.

این موضوع موجبات رشد هزینه‌های مالی شرکت را در سال جاری در پی خواهد داشت. جریانات نقد حاصل از عملیات نیز به منفی ۶۲۳ میلیارد ریال رسیده تا وضعیت وخیم نقدینگی شرکت بیش‌ازپیش مشخص گردد. به‌طورقطع و همان‌گونه که خود شرکت نیز بیان داشته است، شاهد تقسیم سود حداقلی و ۱۰ درصدی در مجمع عمومی عادی سالیانه پیش رو خواهیم بود که در صورت تصویب کمتر از ۸۰ ریال به ازای هر سهم خواهد بود.

روند درآمدزایی و سودآوری داروسازی جابر بن حیان در ۴ فصل 

سود ۷۴۵ ریالی هر سهم دجابر در سال ۱۳۹۹

سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت به مبلغ ۱٫۲۶۱ میلیارد ریال شناسایی‌شده که بابت سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر بوده است. ازجمله شرکت‌های اصلی زیرمجموعه می‌توان به مالکیت ۳۰ درصدی شرکت پخش رازی، ۱۹ درصد داروسازی دانا، ۸۸ درصد شرکت راموفارمین است. شرکت داروسازی جابر بن حیان برنامه عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه را در بازار سرمایه دارد.

این شرکت سود خالص سال جاری را به ازای هر سهم ۸۴۲ ریال پیش‌بینی کرده است. به‌این‌ترتیب و با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت، نسبت قیمت به سودآوری شرکت در حدود ۲۴ واحد است که یکی از نسبت‌های بالا محسوب می‌گردد و در روز‌های اخیر شاهد صف‌های فروش سنگین در این نماد و نقد شوندگی نزدیک به صفر این نماد هستیم.

رشد سود خالص ۳‌ماهه چهارم ناشی از دریافت سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر بوده است. سود عملیاتی شرکت در ۳‌ماهه پایانی سال افت محسوسی را تجربه کرده است و بیشترین سود عملیاتی در فصل تابستان محقق شده است.


  • بیشتر بخوانید:

سهامداران "شفا" در انتظار ۳ماهه پایانی سال

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران
نسخه‌های این داروساز گواهی از سود فروش سهام داشت؛

سهامداران "شفا" در انتظار ۳ماهه پایانی سال/ سود ۲۶۰ریالی هر سهم شفادارو

آنچه در مجمع داروسازی جابر مطرح شد:

دجابر در مسیر افزایش سرمایه

مدیر فروش و صادرات داروسازی جابر بن حیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آخرین وضعیت صادرات «دجابر»/ تامین نیاز بازار داخل رز اولویت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
چرا صف فروش دجابر بعداز شش ما همجنان ادامه داره .حقوقی کثیف این سهام کیه ؟ که کسی حریفش نمیشه .بچه هاشو سرطان بگیره سودش رو هزینه درمانش کنه .اینم دعای هرروز ما .از ترس اینکه میدونید مردم فحش تون میدهند پیامگیر رو ازاد نمیزارید کد ملی و ادرس میخواهید تا مردم بدبخت را بترسونید .کثافت های زالو صفت .صدرحمت ب زالو بعد مدتی ول میکنه .