بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
توسط گروه صنعتی ایران خودرو محقق شد؛

استفاده از نخستین اوراق (گام) در صنعت خودروی کشور

استفاده از نخستین اوراق (گام) در صنعت خودروی کشور
معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران خودرو با دریافت مجوز‌های لازم از بانک مرکزی، اقدام به انتشار اوراق گام کرده تا از این طریق ضمن تنوع بخشی به روش‌های تامین سرمایه در گردش برای تولید، زمینه تامین مالی شرکت‌های قطعه ساز و سازندگان را فراهم کند.
کد خبر : ۲۳۹۹۳۴

خواندن ۲ دقیقه

صنعت خودروی کشور+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، جمال جلیل‌پور، معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو، اوراق گام را ابزاری بازارمحور با قابلیت نقل و انتقال در بازار‌های پول و سرمایه دانست و اظهار کرد: این روش سازوکاری فراگیر برای تامین مالی واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگ است.

وی افزود: با استفاده از اوراق گام، تولیدکنندگان براساس فاکتور‌های خرید مواد اولیه، درخواست خود مبنی بر صدور گواهی اعتبار در سر رسید معین را به بانک عامل ارایه و آن را به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل خواهند داد.

جلیل‌پور ادامه داد: دارنده این گواهینامه می‌تواند تا زمان سررسید، آن را نزد خود نگهداری کرده و یا به فروشنده دیگری منتقل کند. امکان تنزیل گواهی نامه در بازار سرمایه نیز پس از گذشت یک ششم از عمر اوراق، وجود دارد.

 معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که این طرح با همکاری بانک صادرات، تجارت و پارسیان به اجرا گذاشته شده، خاطرنشان کرد: با دریافت مجوز‌های لازم در سال گذشته، در فاز نخست، هزار میلیارد تومان از این اوراق برای تامین بخشی از منابع خطوط تولیدی ایران خودرو و به نقع تامین کنندگان قطعات صادر شده است.

معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تاکنون دو هزار ۱۷۰ میلیارد تومان اوراق گام منتشر شده، گفت: در راستای حمایت بیشتر از تولید زنجیره تامین و رفع موانع، در سال جاری شش هزار میلیارد تومان اوراق منتشر و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار خواهد گرفت.


  • بیشتر بخوانید:

دستیابی ایران‌خودرو به دانش طراحی پلتفرم ECU

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دستیابی ایران‌خودرو به دانش طراحی پلتفرم ECU
با تکیه بر دانش متخصصان داخلی محقق می‌شود؛

دستیابی ایران‌خودرو به دانش طراحی پلتفرم ECU

ایجاد تغییر در ترکیب هیات مدیره
شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو اعلام کرد؛

ایجاد تغییر در ترکیب هیات مدیره "خگستر"

افزایش ۲۱ درصدی نرخ اکسل کامیون و اتوبوس
شرکت تولید محور ایران خودرو اعلا کرد؛

افزایش ۲۱ درصدی نرخ اکسل کامیون و اتوبوس "خمحور"

ارسال نظر