بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
سهم ۴۵درصدی سود فروش سهام از کل درآمد‌های شرکت؛

سود ۸۶۳ ریالی هر سهم "وبشهر" در سال ۹۹

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پایان سال گذشته شامل سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به ۱۷.۵۳۰ میلیارد ریال شامل ۱۰.۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بورسی رسیده است.
کد خبر : ۲۳۹۹۷۱

خواندن ۲ دقیقه 

شرکت سرمایه گذاری صنایع بهشهر+بورس نیوز


به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع بهشهر در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۷ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریالی شده که این سود نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش حسابرسی نشده وبشهر+بورس نیوز

افزایش سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر و رشد سنگین درآمد‌های ناشی از سود فروش سهام منجر به این افزایش در سودآوری شرکت طی سال ۱۳۹۹ شده است.

با این حال و با توجه به روند بازار سرمایه در ماه‌های اخیر و ماه‌های پیش رو، انتظار کسب درآمد مشابه از محل سود فروش در سال جاری انتظار نمی‌رود.

درآمد‌های محقق شده این شرکت در سال گذشته به ۷ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال رسیده که شامل ۳.۹۱۲ میلیارد ریال سود سهام (۹۶ درصد بیشتر از سال ۹۸) و ۳.۶۰۰ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سهام (۲۴۸ درصد بیشتر از سال ۹۸) است.

درآمد سود سهام شرکت عمدتا از محل سود سهام شرکت‌های مدیریت صنایع شوینده توسعه صنایع بهشهر به مبلغ ۱.۴۴۶ میلیارد ریال، تامین سرمایه نوین به مبلغ ۶۰۲ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر به مبلغ ۸۲۱ میلیارد ریال و صنایع شیر ایران به مبلغ ۶۳۲ میلیارد ریال محقق شده است.

شرکت‌های اصلی زیرمجموعه سرمایه‌گذاری صنایع بهشهر در دو بخش بورسی و غیربورسی 

زیرمجموعه غیربورسی وبشهر+بورس نیوز

در بخش درآمد‌های ناشی از سود فروش سهام، بیشترین سود فروش سهام از محل واگذاری بخشی از مالکیت سهام شرکت‌های مارگارین با سود ۲.۱۱۱ میلیارد ریالی و صنعتی بهپاک با سود ۸۵۶ میلیارد ریالی بوده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پایان سال گذشته شامل سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به ۱۷.۵۳۰ میلیارد ریال شامل ۱۰.۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بورسی رسیده است.

در سال گذشته همچنین شاهد تحصیل ۲.۵۲۳ میلیارد ریال اوراق بهادار جدید شامل ۱.۰۱۱ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ۵۳۸ میلیون سهم تامین سرمایه نوین و سهام سایر شرکت‌های بورسی بوده‌ایم.


  • بیشتر بخوانید:

افت ۱۲ درصدی سودآوری "وبشهر" در سال ۱۳۹۸

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر