بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
فراهم شدن زمینه اشتغال ۲۶۰ استارت آپ
بیش از ۲۶۰ استارت‌آپ توسط متخصصان و محققان ایرانی بازگشته به کشور ایجاد و زمینه اشتغال برای ۶ هزار نفر در کشور فراهم شد.
کد خبر : ۲۴۰۰۴۵

خواندن ۲ دقیقه

 اشتغال ۲۶۰ استارت آپ+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir) که از سال ۱۳۹۴ با هدف ایجاد ساز و کاری جهت بهره‌مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور آغاز شده به شکل‌گیری استارت‌آپ‌هایی توسط این افراد منجر شد.

تجربه موفق این برنامه در شکل‌گیری زیرساختی مناسب و سریع برای استفاده از ظرفیت و توان علمی و فناوری متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف تخصصی مشارکت بیش از ۱۰هزار نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور را در پی داشته است.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه‌های برتر دنیا که بیشتر آن‌ها از کشور‌های آمریکا، کانادا و کشور‌های اروپایی هستند، هم‌اکنون به کشور بازگشته‌اند. ۱۹ درصد آن‌ها از ۲۰ دانشگاه برتر دنیا همچون ام‌آی‌تی، استنفورد، کمبریج، هاروارد، برکلی، ایلینوی، امپریال کالج، پرینستون، میشیگان، ملی سنگاپور و‌ای پی‌اف‌ال سوئیس فارغ‌التحصیل شده‌اند و حدود ۷۹ درصد این افراد تجربه زندگی بیش از ۵ سال را در خارج از ایران داشته‌اند.

همچنین تاکنون ۲۶۵ شرکت استارت‌آپ در حوزه‌های مختلف تخصصی توسط این افراد ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از ۶ هزار نفر از بهترین متخصصان و فارغ‌التحصیان داخلی را فراهم کرده است.


  • بیشتر بخوانید:

معرفی دستاورد‌های دارویی ۶ استارت‌آپ

اشتراک گذاری :
ارسال نظر