بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
استارت آپ موناکو
راه‌اندازی استارت آپ موناکو یکی از بهترین تصمیماتی خواهد بود که شما برای تجارت خود در خصوص استارت‌آپ‌ها اتخاذ کرده‌اید.
کد خبر : ۲۴۰۰۴۸

خواندن ۳ دقیقه

استارت آپ موناکو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، راه‌اندازی استارت آپ موناکو یکی از بهترین تصمیماتی خواهد بود که شما برای تجارت خود در خصوص استارت‌آپ‌ها اتخاذ کرده‌اید. زیرا موناکو یکی از بهترین اقتصاد‌ها را دارد. موناکو به عنوان یک کشور متمایز و اصلی در سال ۱۴۱۹ تاسیس شد، کشوری واقع در قاره اروپا است.

موناکو یک دولت کوچک شهری مستقل در خط ساحلی مدیترانه فرانسه بوده که همچنین ۲۴۷ امین کشور بزرگ (از نظر مساحت زمین) است. موناکو که به دلیل کازینو‌های مجلل، بندرگاه قایقرانی و مسابقه معتبر گرند پریکس مشهور است، محل زندگی ۳۸۹۹۳ نفر جمعیت است. در مرز فرانسه با سواحل مدیترانه، موناکو به عنوان بهشت ​​مالیاتی در اقتصاد جهان مشهور است. اقتصاد مونگاسک به عنوان یک سرزمین کوچک و دارای برخی منابع طبیعی، به گردشگری، تولید مدرن، دارایی و تجارت بستگی دارد. در واقع، دولت مونگاسک نقش بسیار فعالانه‌ای در تشویق رشد اقتصادی داشته است.

اگرچه کشور کوچک موناکو یک عضو رسمی اتحادیه اروپا نیست، اما توافق نامه‌های دو جانبه و متقابل بین فرانسه و موناکو وجود دارد. در ازای تعهد فرانسه برای دفاع از استقلال و حاکمیت پادشاهی، موناکو از حقوق خود مطابق با منافع فرانسه استفاده خواهد کرد. به عبارت دیگر، بیشتر بخشنامه‌های اروپایی که در فرانسه اعمال می‌شود به طور غیر مستقیم در شاهنشاهی اعمال می‌شوند. موناکو یک فضای تجاری قوی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است، که روش‌های ساده ادغام شرکت و نرخ مالیات بسیار پایین نشان می‌دهد. موناکو به عنوان یک پناهگاه مالیاتی رونق می‌گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص راه اندازی استارت آپ موناکو شما را راهنمایی می‌کند.

اقتصاد موناکو

موناکو یک پناهگاه عاری از مالیات نیست که در آن تقریباً ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند و عوارض تمبر را دریافت کند. شرکت‌های موناکو با سود مالیاتی ۳۳درصد روبرو خواهند شد مگر اینکه بتوانند اثبات کنند که سه چهارم سود در موناکو حاصل می‌شود. در حالی که در سیستم مالی موناکو کاملاً مالیات مستقیم بر اشخاص یا شرکت‌ها وجود ندارد. در موناکو، جهانگردی یکی از مهم‌ترین صنایع است. صنایع مهم دیگری که زیربنای رشد اقتصادی هستند شامل حمل و نقل مهندسی، منسوجات، سرامیک، ساخت و ساز‌های الکتریکی و الکترونیکی و پوشاک است. به عنوان یک مرکز مهم تجارت بین الملل، خانه‌های بازرگانی واردات یا صادرات، نمایندگان و مشاوران زیادی در موناکو وجود دارد.

ارتباطات تجاری شرکتی موناکو انجام معاملات در سطح شرکت‌های بین‌المللی را آسان می‌کند. هدف از این سیاست برجسته کردن رهبران تجاری و شرکت‌های خود در سطح بین‌المللی است. در سال‌های اخیر، دولت موناکو روش‌های ایجاد مشاغل را ساده کرده است. اگرچه گاهی اوقات طولانی هستند، اما تشریفات کاملاً ساده است. موناکو در موقعیت ایده‌آل و در جنوب ساحل ایده آل ساحل آزور و ریویرای فرانسه در دریای مدیترانه واقع شده است. علاوه بر اینکه مکان بهینه برای ایجاد یک تجارت است، مناظر اطراف آن، آب و هوای مناسب، گردشگری لوکس در جهان مشهور است. موناکو به لطف بخش گردشگری و املاک و مستغلات خود که به توسعه اقتصادی باورنکردنی و مداوم آن کمک می‌کند، رشد پویایی را تجربه می‌کند.

تولید ناخالص داخلی در کشور موناکو نشان دهنده اقتصاد سالم و پویای این کشور است. در نمودار زیر شاهد تولید ناخالص داخلی موناکو هستید:

استارت آپ موناکو

راه اندازی استارت آپ موناکو

در موناکو برخی از فعالیت‌ها نیاز به مجوز اداری خاص و مقررات خاص دارند. این‌ها فعالیت‌های مالی، فعالیت‌های بانکی، بیمه، و فعالیت‌هایی است که توسط افسران بخش انجام می‌شود یا با دستورات حرفه‌ای کنترل می‌شود، فعالیت‌های مربوط به حوزه پزشکی، مشاغل مربوط به املاک و مستغلات، فعالیت‌های مربوط به فلزات گران بها و همچنین فعالیت‌های خصوصی برای محافظت از مردم و اموال نیز در این بخش جای می‌گیرند. مجوز فعالیت پس از آن منوط به تأیید وزیر امور خارجه و یا یک مرجع اداری خاص است. افراد یا شرکت‌های دارای تابعیت خارجی برای درخواست مجوز فعالیت به عنوان بخشی از تجارت به نام خود باید به مقامات ذیصلاح مراجعه کنند. حقوق ماهیانه کار در موناکو نیز نرخ خوبی است.

MonacoTech در این کشور استارت آپ‌های متفاوتی وجود دارد، اما برخی از این موارد را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

Air Ion یک تجارت متخصص در زمینه طراحی و تاکسی برقی است.

کارلویک برنامه تلفن همراه است که خرید محلی را ترویج می‌کنند.

Mea Plant توسط محققان ایتالیایی توسعه یافته است، یک راه حل ابتکاری است که کشت سطح زمین و کشاورزی عمودی را کارآمدتر و پایدارتر می‌کند.

PKS یک پروژه RegTech است، که در موناکو متولد شده است و قصد دارد راه حل‌های موقت ایجاد کند که به اشخاص مختلف اجازه می‌دهد قوانین مربوط به یک فعالیت خاص را رعایت کنند.

Vizua ۳D Entertainmen یک پلتفرم ابر با عملکرد بالا استارتاپ تجسم، به اشتراک گذاری و همکاری محتوای ۳ بعدی قدرتمند را برای برنامه‌های حرفه‌ای و مصرف کننده ارائه می‌دهد.

استارت آپ موناکو

مزایای راه اندازی کسب و کار در موناکو

موناکو میزبان بزرگترین مراکز تجاری است. عمده صادرات موناکو شامل داروها، عطر‌ها و پوشاک است. از نظر واردات، مواد غذایی و منابع طبیعی عمده واردات آن را تشکیل می‌دهند. موناکو دارای اقتصادی متنوع است و به سرعت در حال رشد است. این کشور از یکی از بهترین سیستم‌های بانکی در جهان با ارائه خدمات مالی پیشرفته برای تجارت بهره مند می‌شود. موناکو دارای زیرساخت‌های عالی و ثبات سیاسی است. این یک مقصد سرمایه گذاری بسیار جذاب برای بازرگانان در سطح بین المللی است. دولت شاهنشاهی موناکو نیز یک استراتژی بلند مدت برای تعادل و تضمین کیفیت خوب زندگی دارد. بیش از ۱۳۵ ملیت در موناکو زندگی می‌کنند که شامل زبان‌های فرانسوی و انگلیسی و ایتالیایی می‌شوند.

مزایای ایجاد و راه اندازی یک شرکت و کار در موناکو موجب جلب نظر کارآفرینان می‌شود. در لیست زیر شاهد مزایا راه اندازی استارت آپ در موناکو هستید:

وجود اقتصاد سالم و مشاغل ایمن
وجود سرمایه گذاران و تسهیلات بانکی
معافیت مالیاتی ۲ ساله
مالیات کم
رشد سریع
کار در فضای بین المللی

پس از مجوز پس از دریافت پروانه کسب، باید تشریفات خاصی را انجام دهید. اولین قدم ثبت شرکت در فهرست تجارت و صنعت و پس از آن شماره شناسایی مالی شرکت را به موسسه آماری و مطالعات اقتصادی مونگاسک (IMSEE) اطلاع دهید. همچنین باید به سازمان‌های اجتماعی و صندوق بیمه سلامت نیز بپیوندید.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر