بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
خبری از صندوق‌های قیمت‌ساز دارید؟

این شما و این زیان ۳۲۴ میلیارد تومانی "بکهنوج"

این شما و این زیان ۳۲۴ میلیارد تومانی
افزایش چشمگیر هزینه‌های مالی در کنار کاهش محسوس سود ناخالص شرکت در سال مالی گذشته اصلی‌ترین دلیل افزایش زیان این شرکت در گزارش حسابرسی شده در مقایسه با صورت‌های مالی سال گذشته است.
کد خبر : ۲۴۰۱۹۹

خواندن ۲ دقیقه

شرکت برق ماه تاب کهنوج+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید خریداران و طرفداران خرید سهام نیروگاه کهنوج در سال گذشته آن هم در قیمت‌های بیش از ۱۰۷.۰۰۰ ریال و آن هم در شرایطی که مدام شاهد شناسایی زیان خالص و افشای گزارش‌هایی زیان‌ده در سامانه کدال بودند، نمی‌بایست دیگران را به خاطر افت بیش از ۶۰ درصدی قیمت سهام و صف فروش سنگین این روز‌های سهام شرکت سرزنش کنند.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، شاهد شناسایی زیان چشمگیر از شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج در سال مالی ۱۳۹۹ هستیم.

گزارش حسابرسی شده بکهنوج+بورس نیوز

افزایش چشمگیر هزینه‌های مالی در کنار کاهش محسوس سود ناخالص شرکت در سال مالی گذشته اصلی‌ترین دلیل افزایش زیان این شرکت در گزارش حسابرسی شده در مقایسه با صورت‌های مالی سال گذشته است.

اما جالب‌تر از خروج صندوق سرمایه‌گذاری ارزش کاوان آینده از سهامداران این شرکت بی‌کیفیت است، اینکه مدیران این صندوق (که البته بازده مناسبی را هم با ورود به سهام عمدتا ریسکی نصیب یونیت‌دارانشان کردند)، با چه استدلال و تحلیلی به سرمایه‌گذاری در سهام این قبیل شرکت‌ها اقدام کرده بودند سوالی است که شاید تنها خودشان قادر به پاسخگویی به آن باشند. آیا مدیران این صندوق که این روز‌ها از صندوق‌های با عملکرد بسیار ضعیف بازار شناخته می‌شود پاسخی روشن به یونیت‌دارانشان خواهند داد.

در نهایت شناسایی زیان خالص ۳.۲۴۲ میلیارد ریالی و افزایش بیش از ۶۸ درصدی این زیان در مقایسه با سال مالی گذشته در سال مالی ۱۳۹۹، تنها گوشه‌ای از هنرنمایی این شرکت و البته سهامداران و سفته بازان فعال در سهام این شرکت بود.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "بکهنوج"، آمادگی درج پاسخ شرکت "برق ماه‌تاب کهنوج" را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

سهام وثیقه شده "بکهنوج" آزاد شد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق اعلام شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج؛

سهام وثیقه شده "بکهنوج" آزاد شد

دبیر سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نیروگاه‌ها، بچه سرراهی دولت

ارسال نظر