بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
سرمایه گذاری در صنعت ارز دیجیتال مشکلی در مصرف برق ایجاد نمی‌کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان در تولید برق شرایط نسبتا خوبی داشته و سرمایه گذاری در صنعت ارز دیجیتال مشکلی در افت یا مصرف برق برای مردم ایجاد نمی‌کند.
کد خبر : ۲۴۰۲۵۸

خواندن ۲ دقیقه

صنعت ارز دیجیتال+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در نخستین شهرک رمز ارز کشور در استان اصفهان، با بیان اینکه در سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه برق اضافه وجود دارد، اظهار کرد: در استان اصفهان به دنبال صنایع کم آب و دانش بنیان هستیم و از احداث نخستین شهرک رمز ارز کشور در فریدن خرسند هستیم.

وی افزود: در آینده نیز شهرک صنعتی خصوصی فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی و شیمی پاک و شهرک کیف، کفش و پوشاک را کلنگ‌زنی می‌کنیم تا ارزش افزوده در استان ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح‌های صنعت پاک ادامه داد: با کشور‌های اروپایی تعامل کردیم که تولید برق، انرژی خورشیدی و بادی داشته باشیم تا فریدن را به عنوان یک شهرستان با صنعت سبز معرفی کنیم.

قاضی عسگر با بیان اینکه انتظار داریم دولت از برخی یارانه‌های غیر ضروری کاسته و از این صنایع حمایت کند، اضافه کرد: در استان اصفهان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و می‌خواهیم کارخانه تولید ساعت و یا حتی صنایع غذایی پودر سیب زمینی را در این شهرک ایجاد کنیم.

وی در خصوص مشکلات قطعی برق و ایجاد مزرعه رمزارز بیان کرد: ماینر‌ها و استخراج کننده‌هایی که به طور غیرقانونی و پنهان فعالیت می‌کنند سبب افت فشار شبکه می‌شوند و کافی است که دیسپاچینگ اداره برق مصرف مازاد را هشدار دهد و ما از مازاد برق استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: منظور ما از اینکه اگر شده برای تامین روشنایی شمع روشن کنیم، اما باید ارز دیجیتال تولید کنیم، این است که با تولید ارز دیجیتال جلوی پرت انرژی و اسراف را گرفته و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

قاضی عسگر تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران تولیدی در شرایط رکود فعلی و افزایش قیمت دلار با مشکل تامین مواد اولیه روبرو و برای سرمایه‌گذاری با موانع بسیاری مواجه می‌شوند، باید به سمت سرمایه گذاری در صنعت پاک و کم هزینه، اما پربازده برویم.

وی گفت: معتقدیم تولید ارز دیجیتال در شرایط فعلی کشور ارزش افزوده بسیار خوبی به همراه دارد و به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور در شرایط تحریم به ارزآوری کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه ارز دیجیتال به دو صورت خرید و فروش و استخراج انجام می‌شود، اظهار کرد: ما به خرید و فروش ارز دیجیتال مسلط هستیم و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی که مجری قوانین است حق استفاده و استخراج ارز دیجیتال را داریم و می‌توانیم خودمان تولید کننده باشیم.

قاضی عسگر با بیان اینکه استان اصفهان نخستین شهرک صنعتی استخراج رمزارز کشور را در شهرستان فریدن کلنگ‌زنی می‌کند، افزود: تولید ارز دیجیتال به دلیل ارز آوری بالا و آلودگی حداقلی از مصرف روزانه برق برای ما سودآورتر است؛ بنابراین باید به سمت تکنولوژی و صنعت پاک حاصل از برق که نیاز به مصرف انرژی کمتری دارد، حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با کمبود آب مواجه بوده، اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان در تولید برق شرایط نسبتا خوبی داشته و سرمایه‌گذاری در صنعت ارز دیجیتال مشکلی در افت یا مصرف برق برای مردم ایجاد نمی‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: زیرساخت‌ها و میزان برق مورد استفاده در طرح به طور شفاف و روشن با همکاری اداره برق محاسبه شده و هیچگونه مشکلی در منطقه و یا دیگر نقاط استان رخ نخواهد داد و به اصطلاح شبکه بار اضافی را تحمل نخواهد کرد.


  • بیشتر بخوانید:

استخراج بیت کوین برای کسب درآمد از بیت کوین

اشتراک گذاری :
ارسال نظر