بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
جرایم و خسارات سنگین در انتظار استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: رمز ارزی که مجوز‌های لازم برای تاسیس و بهره‌برداری را از وزارت صمت دریافت نکرده باشد و یا به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج استفاده کند، رمزارز غیرمجاز نامیده می‌شود.
کد خبر : ۲۴۰۴۹۱

خواندن ۲ دقیقه

استخراج ارز دیجیتال+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مهرداد محسنی‌تکلو، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان  در خصوص استفاده غیرمجاز از رمزارزها، بیان کرد: «استفاده از ماینر‌های استخراج‌کننده‌ رمزارز‌ها به خصوص بیت‌کوین به صورت غیرمجاز سبب آسیب رساندن و خسارات هنگفت به شبکه‌ برق شده و طبق دستورالعمل‌های مربوطه، متخلفان به جرایم و خسارات سنگین محکوم و همزمان به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند که در آنجا جرایم دیگری را بایستی پرداخت کنند».

وی افزود: «رمز ارزی که مجوز‌های لازم برای تاسیس و بهره‌برداری را از وزارت صمت دریافت نکرده باشد و یا به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج استفاده کند، رمزارز غیرمجاز نامیده می‌شود».

محسنی‌تکلو  گفت: «تاکنون دو هزار و ۳۰۰ مرکز استخراج غیرمجاز با ۷۵ هزار دستگاه در سطح کشور شناسایی شده‌اند که این مراکز در مجموع حدود ۳۳۰ مگاوات برق را به صورت غیرمجاز مصرف می‌کردند».


  • بیشتر بخوانید:

دوج کوین، چهارمین رمزارز بزرگ دنیا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر