بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
یک کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی برای فولادی ها

فرصتی طلایی برای فولادی ها
اگر محدودیتی برای صادرات محصولات فولادی وضع نشود، این صنعت پتانسیل افزایش ۲۰ درصدی حجم تولید نسبت به سال ۹۹ را خواهد داشت.
کد خبر : ۲۴۰۶۷۶

به گزارش بورس نیوز ، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با ارسال نامه‌ای به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه اعلام کرد که صادرات شمش فولادی (بیلت، بلوم و اسلب) آزاد شده است و صادرات شرکت‌هایی که فهرست آن‌ها اعلام شده به مدت سه ماه از تاریخ یک خرداد نیازمند دریافت مجوز دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و تیک صادراتی نیست. طبق نامه ابلاغی، واحدهای تولیدی شمش فولادی همچنین می‌توانند برای آن مقدار از شمشی که در بورس کالا معامله نگردیده است، برای صادرات برنامه‌ریزی کند.

نعمت اله محسنی کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر آزادسازی صادرات شمش فولادی بیان کرد: صادرات شمش فولاد با توجه به رشد قیمت های جهانی، فرصتی طلایی برای شرکت های فولادی است تا درآمدی از این محل کسب کرده و تولید پایدارتری داشته باشند. بنابراین آزادسازی صادرات شمش فولاد برای سهامداران شرکت های فولادی، اتفاق مثبتی خواهد بود.

وی در رابطه با تاثیر آزادسازی صادرات فولاد بر بازار داخل هم گفت: در بازار داخل رکود تورمی حکمفرما است و عرضه محصولات فولادی در بورس کالا هم این روزها با استقبال زیادی مواجه نمی شود یا معاملات در قیمت های کمتری صورت می گیرد. از این رو معتقدم اگر بخشی از محصولات فولادی روانه بازارهای صادراتی شود، عرضه و تقاضا هم متعادل شده و مشکل رکود تورمی برطرف خواهد شد.

محسنی تصریح کرد: حجم صادرات محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی در مقایسه با حجم معاملات بازارهای جهانی، رقم بااهمیتی نیست و اثری بر قیمت های جهانی نخواهد داشت. ولی صادرات فولاد، گردش مالی شرکت های فولادی کشور را تقویت خواهد کرد. در حال حاضر برخی شرکت های فولادی کوچک، کمتر از ظرفیت واقعی خود تولید دارند و با صادرات بخشی از محصولات فولادی، امکان تولید بیشتر و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده برای واحدهای کوچکتر وجود دارد. با این شرایط معتقدم اگر محدودیتی برای صادرات محصولات فولادی وضع نشود، این صنعت پتانسیل افزایش ۲۰ درصدی حجم تولید نسبت به سال ۹۹ را خواهد داشت.

این کارشناس صنعت فولاد در خاتمه در مورد پیش بینی قیمت های جهانی فولاد اظهار کرد: با توجه به رفتارهای چین بعنوان بزرگترین بازیگر بازار فولاد جهان، پیش بینی یک سال آینده قیمت های جهانی کار دشواری است؛ اما در کوتاه مدت، قیمت های جهانی محصولات فولادی شیب صعودی دارد و نگرانی بابت افت قیمت های جهانی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:

احیای احتمالی برجام بر صنعت فولاد کشور

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دست برادری
آیا سازمان بورسی تدبیری برای گشودن قفل صف‌ها پیاده می‌کند؛

دست برادری "سهامدارعمده" برای پروژه‌‌ کردن سهم‌ها

دغدغه‌ای که آزادسازی صادرات فولاد ایجاد کرد
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

دغدغه‌ای که آزادسازی صادرات فولاد ایجاد کرد

ما را هم مَحرم بدانید!
عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ما را هم مَحرم بدانید!

ارسال نظر