بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
آیا
ثبت زیان انباشته‌ای ۱.۹۹۰ میلیارد ریالی از شرکتی که کل درآمد‌های سال ۱۳۹۹ آن به ۱۷۰ میلیارد ریال نیز نمی‌رسد اتفاقیست که احتمالا تا سالیان سال قابل جبران نباشد.
کد خبر : ۲۴۰۷۲۹

لیزینگ ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که یکی از اولین سهامی که دستخوش سفته بازی و رشد بیش از چند هزار درصدی قیمت در سال ۱۳۹۸، سهام شرکت لیزینگ ایران بود، تجمع سفته‌بازان معلوم‌الهویه، سرمایه‌گذاران ناآگاه و خواب‌آلودگی مدیران سازمان بورس منجر به بروز پدیده‌ای نگران‌کننده و متاثرکننده در این شرکت شد.

عملکرد سالانه ولیز+بورس نیوز

شرکتی که پس از رشدی چند هزار درصدی، افتی چشمگیر و صف فروشی سنگین در ماه‌های اخیر بسیاری از سهامداران خود را نقره داغ کرد، اکنون با اعلام زیان خالصی ۶۶۳ میلیارد ریالی و ثبت زیان انباشته ۱.۹۹۰ میلیارد ریالی خیال سهامداران را از افت قیمتی بسیار چشمگیر‌تر راحت کرد.

ثبت زیان انباشته‌ای ۱.۹۹۰ میلیارد ریالی از شرکتی که کل درآمد‌های سال ۱۳۹۹ آن به ۱۷۰ میلیارد ریال نیز نمی‌رسد اتفاقی است که احتمالا تا سالیان سال قابل جبران نباشد.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت فعال در بازار اول بورس این بوده که ثبت درآمدی در حدود ۱۶۷ میلیارد ریالی گویای عدم انجام فعالیت عملیاتی سال مالی ۱۳۹۹ هست.

اینکه چگونه در مقطعی شاهد ثبت یک سبد اختصاصی فرد حقیقی در لیست سهامداران عمده این شرکت بودیم و اینکه چگونه سازمان بورس در ارائه راهکاری برای کاهش قیمت و روان سازی چنین سهامی تا این حد عاجز و ناتوان است از نکات متمایز کننده بازار سرمایه کشور است.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "ولیز"، آمادگی درج پاسخ شرکت لیزینگ ایران را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

سنگ‌‌های پیش‌پای "ولیز"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۳۰ درصدی زیان
در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹ رقم خورد؛

کاهش ۳۰ درصدی زیان "ولیز"

کاهش پرداخت‌های شرکت بابت عملیات لیزینگ پیش‌بینی شد؛

کاهش ۲۷درصدی سودآوری "وایران" در سال گذشته

ملک
شرکت لیزینگ ایران برگزار می کند؛

ملک "ولیز" روی میز مزایده

ارسال نظر