بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
رشد سودآوری این سیمان ساز به تأیید حسابرس رسید؛

افزایش نرخ‌های فروش منجر به افزایش درآمد‌ "سهگمت"

افزایش نرخ‌های فروش منجر به افزایش درآمد‌
علی‌رغم کاهش در حدود ۱۴۱.۰۰۰ تنی مقادیر فروش که عمدتاً مربوط به کاهش مقادیر صادراتی کلینکر در ۶ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود.
کد خبر : ۲۴۰۷۳۴

سیمان هگمتان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش در حدود ۹۵ میلیارد ریالی سود ناشی از سرمایه‌گذاری، شناسایی درآمد ۱۴ میلیارد ریالی غیرعملیاتی و کاهش در حدود ۲۵ میلیارد ریالی مالیات عملکرد سالانه گزارش حسابرسی شده شرکت سیمان هگمتان از عمده دلایل افزایش سود خالص در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده این شرکت هست.

علی‌رغم کاهش در حدود ۱۴۱.۰۰۰ تنی مقادیر فروش که عمدتاً مربوط به کاهش مقادیر صادراتی کلینکر در ۶ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود، افزایش نرخ‌های فروش منجر به افزایش چشمگیر درآمد‌ها و سود خالص شرکت سیمان هگمتان در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته گردید.

عملکرد سالانه سهگمت+بورس نیوز

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سالانه سیمان هگمتان، کاهش مجموع مقادیر فروش سیمان داخلی و صادراتی این شرکت در سال مالی ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ۱.۹۶۳.۰۰۰ تن به ۱.۸۲۳.۰۰۰ تن، نقش بااهمیتی در کاهش درآمد‌های این شرکت نداشت.

در جدول ذیل میزان فروش مقایسه‌ای شرکت سیمان هگمتان در سال مالی ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ملاحظه می‌گردد.

نرخ فروش محصولات سهگمت+بورس نیوز

در کل مبالغ فروش شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۴.۱۶۹ میلیارد ریال هست که رشد چشمگیر ۱.۱۴۹ میلیارد ریالی و بیش از ۳۹ درصدی را در مقایسه با سال مالی قبل را نشان می‌دهد. رشد چشمگیر درآمد‌های شرکت درمجموع منجر به شناسایی سود خالص ۱.۶۸۸ میلیارد ریالی گردید که عملکردی بسیار مطلوب به شمار می‌آید.

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "سهگمت"، آمادگی درج پاسخ شرکت سیمان هگمتان را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ‌هایی که برای "سهگمت " خوشایند بود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ‌هایی که کاهش مقادیر فروش را جبران کرد؛

"سهگمت " و اعلام تعدیل مثبت ۱۶۰ درصدی سود خالص

کاهش صادرات کلینکر در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹؛

افزایش نرخ‌هایی که برای "سهگمت " خوشایند بود

۹۱درصد افزایش سود خالص در کیسه‌های این سیمان‌ساز؛

افزایش سرمایه ۴۵درصدی در انتظار این شرکت سیمانی

ارسال نظر