بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
"صدای سهامدار" از کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص آمد؛

انتقاد آزادگان بر عدم حمایت "خودکفا" از زیرمجموعه‌ها

انتقاد آزادگان بر عدم حمایت
"خودکفا" هم در حق آزادگان و هم سایر سهامداران خرد این مجموعه اجحاف کرده و نوسان گیری از سهامداران خرد اقدام به توسعه هلدینگ کرده اند.
کد خبر : ۲۴۰۸۷۰

انتقاد آزادگان بر عدم حمایت

به گزارش بورس نیوز، یکی از هلدینگ‌های بازارسرمایه که مورد انتقاد سهامداران خرد قرارگرفته، هلدینگ شرکت خودکفایی و اقتصادی آزادگان است.

نمادهای زیرمجموعه این گروه در یک سال گذشته نوسان زیادی داشته و تعدادی از سهامداران این مجموعه در تماس‌هایی که با مجموعه بورس نیوز برقرار کرده‌اند، مقصر اصلی مشکلات را سهامدار عمده منفعل معرفی کرده‌اند.

انتقاد آزادگان بر عدم حمایت

عدم نقد شوندگی نمادهای "غمینو" ، "غپینو" ، "غصینو" ، "قاسم" ، "خودکفا" و قفل‌شدن در صف‌های فروش در ماه‌های اخیر، تقسیم سود حداقلی، عدم‌حمایت از نمادها بعد از بازگشایی‌ها و... موجب انتقاد سهامدارانی شده که اتفاقا بخش زیادی از آن‌ها، آزادگانی هستند که سال‌ها در راه دفاع از کشور جان‌فشانی کرده‌اند.

خریداری شرکت‌های فرسوده از جیب سهامدار 

سید علی‌اکبر کمالی یکی از سهامداران این مجموعه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: بنده آزاده هستم و بسیاری از سهامداران خرد سهم‌های گروه خودکفایی آزادگآن‌ هم از آزادگان هستند. به نظر می‌رسد "خودکفا" هم در حق آزادگان و هم سایر سهامداران خرد این مجموعه اجحاف کرده و نوسان‌گیری از سهامداران خرد اقدام به توسعه هلدینگ کرده‌اند.

وی ادامه داد: این گروه در یک سال اخیر حدود ۲_۳ کارخانه جدید خریداری کرده و وجه خرید کارخانه‌های جدید از محل فروش سهام شرکت‌های زیرمجموعه و نوسان‌گیری از سهامداران خرد تأمین‌شده و کافی است نگاهی به نوسان شدید قیمت "خودکفا" و سایر نمادهای این گروه داشته باشید تازیانی را که به سهامداران تحمیل‌شده، درک کنید؛ قیمت نمادهای این گروه در مقطعی رشد کرده و بعد ناگهان سقوط کرده و حالا هم به نظر می‌رسد سهامدار عمده منتظر کاهش قیمت بیشتری است تا در کف قیمتی، اقدام به خرید کند! عدم‌حمایت سهامدار عمده از سهامداران خرد زیرمجموعه‌ها، ضرر و زیان سنگینی به سهامداران خرد تحمیل کرده است.

سبدگردان زاگرس قطع همکاری کاملاً دوستانه‌ای را داشته ضمن آنکه در مدتی که بازارگردانی سهم‌های این مجموعه را بر عهده داشتیم، فقط خرید انجام شد و هیچ فروشی از سوی این سبدگردان صورت نگرفت.

این سهامدار افزود: گره زدن سقوط قیمت سهم‌ها به شرایط کلی بازارسرمایه، توجیه مناسبی برای بی‌مهری سهامدار عمده این گروه نسبت به سهامداران خرد نیست و چه بسیار سهم‌هایی که در همین بازارسرمایه، توسط سهامدار عمده در یک محدوده قیمتی که سهم ارزنده باشد، نگهداری شده و سهامداران خرد دغدغه قفل صف‌فروش و عدم نقدشوندگی سهم خود را ندارند و افت قیمت سهم‌های این گروه به لحاظ تحلیلی منطقی نیست و علت سقوط قیمت فقط رفتار سهامدار عمده و بازارگردانی زاگرس به‌عنوان بازیگر این سهم‌ها بوده و خرید سهم در منفی‌ها، آن‌هم در حجم پایین و تدریجی، حمایت از سهم محسوب نمی‌شود.


وی افزود: ضمن اینکه از سیاست تقسیم سود حداقلی در مجامع این گروه هم رضایت نداریم؛ هلدینگ خودکفا شرکت‌های فرسوده را خریداری کرده و با پول سهامداران خرد، اقدام به بازسازی آن‌ها کرده، بی‌آنکه سهامدار خرد از منافع این توسعه بهره‌ای ببرد. اگر این توسعه تأثیری در افزایش ارزش ذاتی سهم‌ها داشت، نباید امروز در صف‌های فروش قفل می‌شدیم و ضرر و زیان سنگین ناشی از سقوط قیمت سهم‌ها را متحمل می‌شدیم.

انتقاد آزادگان بر عدم حمایت

انفعال سبدگردان زاگرس و انتقاد سهامداران

حاصلی یکی دیگر از سهامداران این مجموعه به بورس نیوز گفت: از عملکرد بازارگردان سهم‌های مجموعه خودکفا یعنی شرکت سبدگردان زاگرس، راضی نبودیم؛ سبدگردان زاگرس به‌عنوان بازارگردان این گروه در مدت فعالیت خود، هیچ اقدام مؤثری انجام نداد که موجب کاهش مشکلات سهامداران خرد گردد؛ سهامدار عمده این مجموعه هم کاملاً منفعل عمل کرده تا قیمت سهم‌ها سقوط کند و بعد در پایین‌ترین قیمت اقدام به خرید سهم‌ها کند. سهم شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خودکفایی آزادگان به لحاظ بنیادی ارزنده بوده و این عدم‌حمایت سهامدار عمده اصلا توجیه ندارد.

انتقاد آزادگان بر عدم حمایت

استادیوم یا تماشاخانه

محمدرضا دهقان‌زاده یکی دیگر از سهامداران خرد این مجموعه (سهامدار نماد "قاسم") در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: زمانی که بازارسرمایه روند صعودی داشت و قیمت‌ها بالا می‌رفت، سهامدار عمده این مجموعه فقط تماشاچی بود و بعد هم که قیمت سهم‌ها سقوط کرد، بازهم سهامدار عمده فقط نظاره‌گر بود و هیچ اقدامی در راستای حمایت از سهامداران خرد انجام نداد. بازارگردان هم عملکرد قابل قبولی نداشت و این شائبه ایجاد می‌شد که سبدگردان زاگرس هم با سهامدار عمده هماهنگ شده تا قیمت سهم‌ها را پایین بکشد!

وی ادامه داد: در مجامع هم‌سود ناچیزی تقسیم می‌شود و تقسیم سود حداقلی مطلوب سهامدار خرد نیست و خبری هم از افزایش سرمایه از محل سود تقسیم‌نشده(انباشته) نیست! در چنین شرایطی انتقادات و اعتراض‌های سهامداران خرد منطقی است و قیمت سهم‌ها طوری ریزش داشته که به لحاظ تحلیلی اصلا توجیه ندارد.

اردیبهشت، پایان همکاری سبدگردان زاگرس و هلدینگ خودکفا

یک منبع آگاه در شرکت سبد‌گردان زاگرس هم در پاسخ به انتقادات سهامداران خرد هلدینگ خودکفایی آزادگان به بورس نیوز گفت: عملکرد شرکت سبدگردان زاگرس در بازارگردانی سهم‌های گروه "خودکفا" بر اساس قراردادی بوده که فی‌مابین دو شرکت منعقدشده است. از اواسط بهمن‌ماه تا اوایل اردیبهشت‌ماه این همکاری ادامه داشته و بعدازآن، قطع همکاری صورت گرفته است. قطع همکاری هم کاملاً دوستانه بوده و ارتباطی با عملکرد ما در این مدت نداشته است.

ضمن اینکه در مدتی که بازارگردانی سهم‌های این مجموعه را به عهده داشتیم، فقط خرید انجام شد و هیچ فروشی از سوی سبدگردان زاگرس انجام‌نشده است. پس نوسان‌گیری از سهم‌ها توسط بازارگردان (سبدگردان زاگرس)، اصلا مفهوم ندارد.


خبرنگار بورس نیوز به‌منظور بررسی مشکلات سهامداران خرد این مجموعه، تماس‌هایی با علیرضا عباسیان فر مدیرعامل "خودکفاحمید رضایی رئیس هیات مدیره "خودکفا" و فرج اله فصیحی رامندی رئیس هیات مدیره "خودکفا" داشت که متأسفانه هیچ‌یک حاضر به پاسخگویی نشدند!


  • بیشتر بخوانید:

دیدار سهامداران "خودکفا" تازه می شود

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
حمایت تون از سهامداران خرد جای تقدیر دارد بورس نیوز تنها رسانه حامی سهامدار خرد در این چند ماه بود
رقیه خوشبیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
خدا لعنتتون کنه‌که به روز سیاه نشوندین مارو به امید روز بازداشتتتون اگر عدلی باشه
علی هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
سلام لطفاً هرجور شده صدای ما را به گوش ناشنوای مسئولان بی کفایت شرکت خود کفایی برسانید بخدا نابود شدیم نمیتوانید دست از سر ما بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
سلام وقت بخیر بنده به عنوان یکی از سهامداران غصینو از مجموعه وزین بورس نیوز که اولین بار به صورت اختصاصی به موضوع خودکفا و شرکتهای زیرمجموعش پرداختند میخواستم خواهش کنم لطفا به این مطلبتون درخصوص خودکفا ادامه بدین تا شاید شما بتونید حق و حقوق ما سهامدارای بدبخت رو استیفا کنید. با تشکر
داود همراهی
Singapore
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سلام
جناب رضامندی ریاست هیئت مدیره و جناب دکتر رضایی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت را بعهده دارند.
لطفا در صورت امکان با اینجانب داودهمراهی از سهامداران خرد شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به شماره: ۰۹۰۳۰۵۱۴۰۶۸ تماس گرفته شود سپاسگزارم.
علی دارابی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
سال قبل اعلام کردند آزاده با بیست و پنج ماه اسارت ۷۰۰،۸۰۰میلیون ارزش سهامش میشود
نه تنها عملی نشد بلکه سرمایه سال گذشته هم پودر شد
شما و اعمال و کارهایتان را به عادل‌ترین قاضی خداوند میسپارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
بابا نابودمون کردید خدا نابودتون کنه انشاءالله
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
من خودم سهامدار خودکفا و قاسم هستم. خدا شاهده عباسیانفر مثل سگ داره دروغ میگه.هیچ حمایتی از قاسم نکرده یک سال و نیمه. سود سهممون رو هم خورده و ده درصدشو تقسیم کرده. ما شکایتمون رو باید پیش کی ببریم آخه؟ عباسیانفر بی شرف دزدی تا کی؟؟؟؟ حیف که دستم بهت نمیرسه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
من خودم سهامدار خودکفا و قاسم هستم. خدا شاهده عباسیانفر مثل سگ داره دروغ میگه.هیچ حمایتی از قاسم نکرده یک سال و نیمه. سود سهممون رو هم خورده و ده درصدشو تقسیم کرده. ما شکایتمون رو باید پیش کی ببریم آخه؟ عباسیانفر بی شرف دزدی تا کی؟؟؟؟ حیف که دستم بهت نمیرسه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
سلام،من سعید هستم،دو سال هست سهام دار قاسم هستم و خوشحا هستم بالاخره یه نفر اعلام کرد چه دزدی توی گروه مینو خصوصا قاسم ایران صورت گرفته،من جوابیه گروه مینو رو هم خوندم،دروغ محض میگند،من سهامدار قاسم هستم با تعداد بالا،سال گذشته نیمه دوم سال که بازار ریزشی بود فقط 150 میلیارد تومان سهام دار عمده قاسم ایران فروخته که تو سایت سازمان بورس قابل رویته،بدون اینکه طی دو سال گذشته حتی 1 برگ سهم فروخته باشن،از خود شرکت صنعتی مینو هم خبر دارم که به صورت هماهنگ تمام کارمندان زیر مجموعه یک سهم رو به صورت هماهنگ میخرند و در زمان هماهنگ و قیمت مشخص میفروشن،و جفایی که در حق سهامدار خرد خارج مجموعه شد فقط با تقسیم سود جبران میشد که اونم10 درصد تعیین شد،از آقای عباسیانفر خواهش دارم جواب قانع کننده بدهند چرا سهام قاسم دو ساله کوچکترین رشدی نداشته ،تازه ضرر هم زده
ناشناس
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
دیگه دزدی چیزی عادی شده اگه جایی دزدی نشه و نشنوی غیر عادی شده
سهامدار خرد دزدزده پارس مینو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
.که بیصاحب شود و دست غارتگران بیافتد دیگر چه انتظاری میتوان داشت.بدزدید بچاپید بخورید ببرید که نهایتا شما هم سرنو.شتتان شبیه صدام حسین و قذافی خواهد بود.
مرگ بر .دزد که قابل اصلاح نیست
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
مرگ بر . دزد که قابل اصلاح نیست
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
من تو زندگیم 150میلیون داشتم حرف دامادمون رو که هم جانبازن و هم آزاده(9سال اسارت)گوش کردم،کل داراییم رو خودکفا خریدم،نصفش رفته،خدا لعنت کنه خودکفا و دامادمون رو،پول ندارم خونه اجاره کنم،به کی بگم،خدایا منو ببخش ،آبرو رفت،میخام خودکشی کنم،خدایا منو ببخش.تنها راه چاره خودکشیه،تا بیشتر از این نمیخام ابروم بره،خدایا ببخش.فقط خودکشی راه چارمه،تموم شدم.
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
چرا خودتو میخوای بکشی این دزدای ....... رو بکش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
تمام دار و ندارم را ریختم توی بورس عمدتا خودکفا پرتفو از ۴۷۰۰ رسیده به ۱۷۰۰ در عرض نیمسال ۳ میلیارد ضرر کردم
سید محمد رضا موچانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
سلام این شرکت هم جا پای شرکتهای احرار گزاشته در زمانی که خرید چند کیلو میوه بالای ۲۰۰ هزلر تومن میشه اقایون ۲۰۰ ریال سود تقسیم کرده اند بعد اسمش را هم گزاستن شرکت خودکفایی ازادگان این مبلغ را هم خودتون میخوردید اسم شرکت را هم عوض کنید و بگزارید شرکت خودکفایی مدیران
سید محمد رضا موچانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
سلام این شرکت هم جا پای شرکتهای احرار گزاشته در زمانی که خرید چند کیلو میوه بالای ۲۰۰ هزلر تومن میشه اقایون ۲۰۰ ریال سود تقسیم کرده اند بعد اسمش را هم گزاستن شرکت خودکفایی ازادگان این مبلغ را هم خودتون میخوردید اسم شرکت را هم عوض کنید و بگزارید شرکت خودکفایی مدیران
سید محمد رضا موچانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
سلام این شرکت هم جا پای شرکتهای احرار گزاشته در زمانی که خرید چند کیلو میوه بالای ۲۰۰ هزلر تومن میشه اقایون ۲۰۰ ریال سود تقسیم کرده اند بعد اسمش را هم گزاستن شرکت خودکفایی ازادگان این مبلغ را هم خودتون میخوردید اسم شرکت را هم عوض کنید و بگزارید شرکت خودکفایی مدیران
سید محمد رضا موچانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
سلام این شرکت هم جا پای شرکتهای احرار گزاشته در زمانی که خرید چند کیلو میوه بالای ۲۰۰ هزلر تومن میشه اقایون ۲۰۰ ریال سود تقسیم کرده اند بعد اسمش را هم گزاستن شرکت خودکفایی ازادگان این مبلغ را هم خودتون میخوردید اسم شرکت را هم عوض کنید و بگزارید شرکت خودکفایی مدیران
عبدالرضا رضایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
باسلام،یک سوال اگر نماد زیر مجموعه خودکفا افزایش سرمایه انباشته داشته باشد همان نماد80درصد ان مربوط به خودکفا میباشد ایا روس سهام بنده درخودکفا تاثیری داری افزایش سهم دارم