بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه فعالیت دائمی خواهند داشت
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه فعالیت دائمی خواهند داشت، چراکه وقتی درآمد صنعت افزایش می‌یابد باید بتواند از این محل سرمایه‌گذاری کند و یکی از بخش‌هایی که بازده خوبی دارد بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۴۱۰۸۱

خواندن ۲ دقیقه

شرکت های بیمه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، رییس کل بیمه مرکزی در خصوص حضور صنعت بیمه در بازار سرمایه گفت: در سال ۹۹ در بازار سرمایه فعال بودیم. فعالیت بورسی برنامه کوتاه مدت نیست. شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه فعالیت دائمی خواهند داشت، چراکه وقتی درآمد صنعت افزایش می‌یابد باید بتواند از این محل سرمایه‌گذاری کند و یکی از بخش‌هایی که بازده خوبی دارد بازار سرمایه است.

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به آغاز به کار صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی اظهار کرد: تعهد شروع به کار این صندوق از سال ۱۴۰۰ بوده و طبق آن، تمام واحد‌هایی که دارای آب و برق هستند تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال آینده غیر از واحد‌های مسکونی، واحد‌های تجاری و غیرمسکونی هم تحت پوشش بیمه همگانی حوادث طبیعی قرار می‌گیرند، گفت: حق بیمه واحد‌های مسکونی ۱۰۰ هزار تومان در سال در نظر گرفته شده که سهم واحد مسکونی از پرداخت این حق بیمه ۱۰ هزار تومان و سهم دولت برای هر واحد ۹۰ هزار تومان است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: البته این مبلغ هر سال تعدیل می‌شود و طبیعی است که این نرخ در سال آینده بالاتر می‌رود یعنی سهم مردم از پرداخت حق بیمه بیشتر می‌شود.

سلیمانی درباره نحوه پرداخت این حق بیمه ادامه داد: این بیمه برای تمام واحد‌های مسکونی دارای پلاک اجباری است و تمام واحد‌هایی که صورت حساب برق دریافت می‌کنند یعنی تحت پوشش قرار دارند و غیر از این سایر واحدها، باید مراحل و فرایند قانونی برایاخذ پلاک و ... را طی کنند.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های بیمه‌ای خارجی برای بیمه مگا پروژه‌های کشورمان از جمله پروژه‌های نفتی گفت: پروژه‌ها یا شرکت‌های نفتی و حتی سرمایه گذاری‌های خارجی توسط شرکت بیمه ایرانی، بیمه می‌شوند، اما بخشی از آن‌ها تحت پوشش بیمه اتکایی قرار دارند که در بیمه اتکایی ممکن است شرکت‌های خارجی حضور داشته باشند که این نوع بیمه یک قاعده جهانی است. بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای، بخشی از بیمه را می‌توانند به شرکت‌های خارجی واگذار کنند و این قاعده در نظام بیمه‌ای جهانی طبیعی است.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر عمده این فعالیت‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی و به صورت کنسرسیومی بیمه هستند، خاطرنشان کرد: اما برخی از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق چین انجام می‌شود، در ابتدا توسط شرکت‌های بیمه ایرانی بیمه می‌شوند و مجددا شرکت بیمه ایرانی بخشی از این بیمه را توسط شرکت‌های چینی بیمه اتکایی می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر تمام ناوگان دریایی و هوایی کشورمان توسط شرکت‌های بیمه ایرانی بیمه می‌شوند چراکه تحریم هستیم و تا زمانی که تحریم‌ها برداشته شوند این ناوگان از طریق شرکت‌های بیمه‌ای داخلی بیمه می‌شوند.


  • بیشتر بخوانید:

سوددهی "ما" یک ماه پس از مجمع

اشتراک گذاری :
ارسال نظر