بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
فناوری بیت کوین، تحسین دنیای تکنولوژی را به‌دنبال داشت؛ اما کسی بیت کوین را به چشم یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری نگاه نمی‌کرد.
کد خبر : ۲۴۱۰۸۴

خواندن ۲ دقیقه

 ارز‌های دیجیتال+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، از روز‌هایی که بیت کوین به‌عنوان نخستین ارز دیجیتال راه‌اندازی شد، ۱۰ سال می‌گذرد. فناوری بیت کوین، تحسین دنیای تکنولوژی را به‌دنبال داشت؛ اما کسی بیت کوین را به چشم یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری نگاه نمی‌کرد. یک دهه بعد، شاهد آن هستیم که علاوه بر بیت کوین، صد‌ها ارز دیجیتال دیگر نیز وارد دنیای سرمایه‌گذاری شده‌اند و بیت کوین هم بیشترین ارزش بازار را در اختیار دارد.

این روزها، سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال، در رادار مغز همه قرار گرفته است. آن دسته از افرادی که پیش از رشد رمز ارز‌ها در سال ۲۰۱۷، در این بازار سرمایه‌گذاری کردند، شاید بهترین تصمیم زندگی خود را گرفته‌اند و حالا از سود‌های کلان خود لذت می‌برند. اگر مایل به سرمایه‌گذاری در بازار جذاب ارز دیجیتال هستید، این مطلب را بخوانید.

با ارز‌های دیجیتال سود می‌کنیم یا ضرر؟

پیش از بررسی مراحل یک سرمایه‌گذاری مطمئن، بهتر است بدانید که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، معمولا دو حالت دارد: یا پولدار می‌شوید یا احتمالا بیشتر سرمایه‌تان را از دست می‌دهید. درست مثل دارایی‌های دیگر، بازار رمز ارز‌ها هم ریسک زیادی دارد، در عین حال می‌تواند سود‌های جذابی هم داشته باشد. سرمایه‌گذاری در رمز ارز‌هایی مثل بیت کوین و اتریوم، می‌تواند با نوسان بالایی همراه باشد.

با این همه، هر روز تعداد بیشتری از موسسات مالی بزرگ، رمز ارز‌ها را می‌پذیرند و آن را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار می‌دهند. بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان، استارباکس و تسلا، تنها چند مورد از ده‌ها شرکت بزرگی هستند که در رمز ارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این روند نشان می‌دهد که رمز ارزها، به‌زودی راه خود را بین نام‌های بزرگ اقتصاد جهان پیدا می‌کنند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد بازار ارز‌های دیجیتال، آینده روشنی پیش رو دارد.

درست مثل دیگر بازار‌های مالی، قبل از ورود به بازار ارز‌های دیجیتال نیز باید دانش و مهارت کافی را کسب کنید. بهترین نوع سرمایه‌گذاری، روشی است که ریسک را تا حد ممکن کاهش دهد. همیشه به یاد داشته باشید که تنها پولی را در بازار‌های مالی مثل رمز ارز‌ها سرمایه‌گذاری کنید که اگر همه آن را از دست دادید، مشکلی برایتان ایجاد نشود.

چگونه در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال+بورس نیوز

با سرمایه اندک شروع کنید

مثل بازار سهام، بازار رمز ارز‌ها هم نوسان بالایی دارد، یعنی پیش‌بینی افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال دشوار است. اگر می‌توانید سرمایه‌ای که وارد این بازار می‌کنید را برای حداقل ۶ ماه نگه دارید، این سرمایه‌گذاری منطقی است. می‌توانید با سرمایه اندکی وارد بازار ارز‌های دیجیتال شوید تا در قدم اول، ظرفیت خود را برای تحمل و مدیریت ریسک بسنجید. در قدم بعدی می‌توانید سرمایه بیشتری را برای ارز‌های دیجیتال در نظر بگیرید و اگر ممکن است، این مبلغ را به ۵ تا ۱۰ درصد از کل سرمایه خود محدود کنید.

۲-یک ارز دیجیتال مطمئن را انتخاب کنید

به جز بیت کوین، ده‌ها رمز ارز دیگر با قیمت‌های متفاوت در بازار ارز‌های دیجیتال حضور دارند. با این حال، بهتر است عجله نکنید. برای اینکه بتوانید کوین‌های درستی را انتخاب کنید، نیاز به کسب دانش و مهارت کافی دارید. اتفاقات بازار ارز‌های دیجیتال را تحت نظر داشته باشید و سپس یک لیست از پنج رمز ارز بازار با بهترین عملکرد را تهیه کنید. در حال حاضر، بیت کوین بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال است. پس از آن، اتریوم، ریپل، لایت کوین و بایننس کوین، از مهم‌ترین ارز‌های دیجیتال در بازار هستند.

این مرحله، اهمیت بالایی در سرمایه‌گذاری شما دارد، چرا که در یک دهه گذشته، بسیاری از کوین‌هایی که وارد بازار شده‌اند، رشد قیمت را تجربه نکرده‌اند یا حتی از بین رفته‌اند. بنابراین، در انتخاب رمز ارزها، نهایت دقت را داشته باشید.

۳-صرافی ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنید

در صرافی ارز دیجیتال می‌توانید رمز ارز‌هایی که انتخاب کرده‌اید را خرید و فروش کنید. صرافی‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا به قیمت لحظه‌ای بازار، رمز ارز خریداری کنید و کامزد تراکنش خود را ببینید. این صرافی‌ها طراحی شده‌اند تا بتوانید مدیریت بهتری بر دارایی‌های دیجیتال‌تان داشته باشید. صرافی‌ها معمولا توسط یک شرکت یا تیم اداره می‌شوند. امروزه، درصد زیادی از تراکنش‌های رمز ارز‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شوند.

۴ مرحله سرمایه‌گذاری مطمئن در ارز‌های دیجیتال

 یک کیف پول داشته باشید

پس از اینکه ارز‌های دیجیتال خود را خریداری کردید، می‌توانید آن‌ها را در یک کیف پول دیجیتال نگهداری کنید. احتمالا از خودتان می‌پرسید که کیف پول دیجیتال چیست؟ کیف پول دیجیتال یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار است که به شما امکان ذخیره‌سازی و مدیریت رمز ارزهایتان را می‌دهد. البته صرافی‌ها نیز امکان ذخیره و دسترسی به رمز ارز‌ها را می‌دهند. با استفاده از کیف پول‌ها، می‌توانید ارسال یا دریافت رمز ارز‌ها را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید.

سخن پایانی

مراحلی که در این مطلب بیان شد، ریسک سرمایه‌گذاری شما در بازار ارز‌های دیجیتال را کاهش می‌دهد. اگر این مراحل را به ترتیب و با دقت انجام دهید، سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری در رمز ارز‌ها انجام خواهید داد. بهتر است تغییرات قیمتی هر رمز ارزی که می‌خرید را به‌طور مداوم بررسی کنید و خودتان را برای نوسانات آماده کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر