بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
بیش از ۱۸۵۰ شرکت و استارت‌آپ ایرانی در نمایشگاه اینوتکس
دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس گفت: حضور بیش از یک هزارو ۸۵۰ شرکت و استارتاپ و برنامه ریزی برای بیش از ۲۰ رویداد تجاری سازی و آموزشی، برگزاری بیش از ۲۵۰ جلسه سرمایه گذاری را می‌توان از مشخصه‎‌های برجسته دهمین نمایشگاه اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس دانست.
کد خبر : ۲۴۱۱۰۳

خواندن ۲ دقیقه

نمایشگاه اینوتکس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به عملکرد بخش استیج، توضیح داد: این بخش به موضوعات عمومی کسب و کار می‌پردازد و از مسائل مهم آن رهبری تیم‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان، چالش‌های اکوسیستم، پارادایم‌های مدیران، بین‌المللی شدن و تحریم‌ها و ... است.

«اکبر قنبر پور» توضیح داد: استیج عمومی اینوتکس از جمله بخش‌های جانبی این رویداد بود که بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با موضوع فرهنگ سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان با معرفی نمونه‌های موفق در آن ارائه شد.

وی افزود: در بخش استیج تخصصی «ایستگاه آینده» که بعنوان بخشی جدید در دوره دهم نمایشگاه اینوتکس از جنس پنل‌ها و سخنرانی‌های متعدد راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: فناوری‌هایی در دنیا وجود دارد که مسیر را برای صنعت باز می‌کند، مثل کلان داده‌ها، ۵ G، رایانش ابری و یا هوش مصنوعی و ظهور NBIC صحبت شد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه بخشی را به بانوان اختصاص داده شد، توضیح داد: توجه ویژه به بانوان یکی از دلایل راه اندازی پاویون «زنان پیشگام» با همکاری معاونت علمی بود تا بازدیدکنندگان با موفق‌ترین کارآفرینان و نوآوران آشنا شده و بتوانند در دوره‌های آموزشی ارائه شده توسط آن‌ها شرکت کنند.

قنبرپور با اشاره به نیاز‌های بی‌شمار صنایع عنوان کرد: چهار صنعت (فولاد، فین تک، تجهیزات پزشکی، مبلمان و درودگر) برای حضور در نمایشگاه دعوت شدند تا نیازهایشان را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنند وبا توجه به اینکه درودگری و مبلمان از صنایع بزرگ منطقه پردیس است برای حضور درنمایشگاه اینوتکس دعوت شدند تا برای توسعه و رفع نیاز‌های آن‌ها اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به بخش کافه سرمایه بیان کرد: این بخش پل ارتباطی اکوسیستم نوآوری با صنعت است، بخش منتورشیپ مربوط به راهنمایی‌های افرادی است که در این حوزه تجربه کسب کردند، بخش اینوجوان برای یادگیری خلاقیت و مهارت‌های کارآفرینی جوانان در نظر گرفته شده است.

 

سجاد فشمی عباسی، دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس گفت: حضور بیش از یک هزارو ۸۵۰ شرکت و استارتاپ و برنامه ریزی برای بیش از ۲۰ رویداد تجاری سازی و آموزشی، برگزاری بیش از ۲۵۰ جلسه سرمایه گذاری را می‌توان از مشخصه‎‌های برجسته دهمین نمایشگاه اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس دانست.

وی افزود: کشور ما با وجود قوانین مشترک منطقه‌ای به دلیل حضور عناصر نوآور در منطقه از نظر فناوری پیشرو است و عنوان بازیگران فناوری را از آن خود کرده است.

وی با تاکید بر این که در این اکوسیستم تنها حضور فناوران کافی نیست، اظهار کرد: این اکوسیستم نیازمند عناصر دیگری، چون منتورها، شتابدهنده‌ها و سرمایه گذاران است که باید در کنار همدیگر هماهنگ عمل کنند.

عباسی گفت: در بخش نمایشگاهی آخرین دستاورد‌های فناورانه عرضه شد و بررسی در حوزه‌های بلاکچین، اینترنت اشیاء، کلان داده را از برنامه‌های بخش نکستیشن نمایشگاه بود که در قالب فیلم‌های مستند ساخته شده و اکران خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:

مرکز نوآوری و شکوفایی شاهد با ۵ استارت‌آپ برگزیده در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس

اشتراک گذاری :
ارسال نظر