بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
استفاده استارت‌آپ‌های شرکت کننده در اینوتکس ۲۰۲۱ از فناوری نوین
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از موضوعات خیلی مهمی که کاملا به چشم می‌آید، این است که استارت‌آپ‌های شرکت کننده در اینوتکس ۲۰۲۱ به شکل گسترده‌ای از فناوری‌های نوین، به خصوص هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۱۱۰۵

خواندن ۲ دقیقه

استفاده استارت‌آپ‌های شرکت کننده در اینوتکس ۲۰۲۱ از فناوری نوین

به گزارش بورس نیوز، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نوآوری با جوانگرایی گره خورده و راهی جز تن دادن به جوانگرایی نداریم.

وی افزود: یکی از موضوعات خیلی مهمی که کاملا به چشم می‌آید، این است که استارت‌آپ‌های شرکت کننده در اینوتکس ۲۰۲۱ به شکل گسترده‌ای از فناوری‌های نوین، به خصوص هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: بحث هوش مصنوعی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که بیشتر پیش‌بینی‌های مربوط به تکنولوژی، آن را یکی از قدرت‌های اصلی سال‌های آینده و ۲۰۳۰ می‌دانند.

هاشمی ادامه داد: باید آمادگی لازم برای حرکت به این سمت را ایجاد کنیم. خوش‌بختانه همین نمایشگاه اینوتکس به خوبی نشان می‌دهد که حرکت به سمت هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین آغاز شده است و به طور طبیعی می‌طلبد که در تمام حوزه‌ها این فعالیت و آمادگی را هم در زمینه آموزش عالی و هم در زمینه آموزش‌های پایه‌ای آغاز کنیم. نمایشگاه اینوتکس می‌تواند نمونه خوبی در این زمینه باشد.

وی در خصوص حمایت از جوانان و استارتاپ‌های جوان گفت: وقتی از نوآوری حرف می‌زنیم، در واقع همراه با اخلال در نظم موجود کسب و کار‌ها و دنبال کردن فرایند‌ها است. به طور طبیعی افرادی که در گیر و دار سازمان‌ها، مشغول فرایند‌های منظم هستند، به فرایند‌های جاری سازمان‌ها عادت کرده‌اند. اجرای نوآوری در سازمان‌ها به صورت طبیعی امکان‌پذیر نیست. برای همین سازمان‌ها اهمیت تن دادن به چنین تغییراتی را یا احساس نمی‌کنند یا اگر احساس می‌کنند دیگر به آن نمی‌پردازند.

هاشنی یادآور شد: برای همین نوآوری با مفهوم جوان و جوان‌گرایی گره خورده است و راهی جز تن دادن به جوان‌گرایی برای رسیدن به نوآوری نداریم.

وی گفت: در این نمایشگاه دید و بازدید‌ها و بازیگران اصلی و حاضران اصلی این رویداد جوانان هستند و میانگین سنی افراد حاضر در این رویداد کمتر از ۳۰ سال است. این نشان می‌دهد فضا، فضای جوانی است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، این جوان‌گرایی را در وزارت خانه هم داشته‌ایم و اگر نگاهی به مدیرات این وزارت خانه داشته باشید، متوجه این جوان‌گرایی می‌شوید؛ چرا که تکنولوژی با چنین رویکردی هم راستا است و نیازمند حضور جوانان است.

معاون فناوری وزارت ارتباطات افزود: یک سری از ظرفیت‌های وزارت‌خانه را برای حمایت از کسب و کار‌ها آزاد کرده‌ایم که بتوانیم از کسب و کار‌های نوپا که توسط همین جوانان مدیریت می‌شود، حمایت کنیم.

هاشمی اظهار داشت: حوزه‌های مختلفی برای این توانمندسازی وجود دارد. یکی از این راه‌ها حمایت از شرکت‌هایی نوپایی است که تعدادی از افراد و جوانان را جذب و اشتغال‌زایی کنند. برای چنین شرکت‌هایی تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم که هم به اشتغال‌زایی کمک کنیم و هم باعث توانمندسازی جوانان شویم. البته این تسهیلات با توجه به شرایط، به روزرسانی می‌شود، اما فرایند پیچیده‌ای ندارد، تا جوانان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر