بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
پذیرش محصولات شرکت سیمانی؛

خروج سیمان از نظام قیمت گذاری نزدیک است

خروج سیمان از نظام قیمت گذاری نزدیک است
محصول ۴ شرکت سیمانی در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد.
کد خبر : ۲۴۱۱۴۵

خواندن ۲ دقیقه

سیمان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه از پذیرش محصول سیمان شرکت‌های سیمان خزر، سیمان خاش، صنایع سیمان غرب و سیمان قائن در بازار اصلی این بورس خبر داد که سرعت گرفتن پذیرش محصول شرکت‌های سیمانی نشان می‌دهد به زودی شاهد عرضه متمرکز سیمان در بورس کالا خواهیم بود. ورود سیمان به بورس کالا به معنای کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست تا از این پس شرکت‌ها بتوانند بدون دخالت‌های غیرمنطقی در روند قیمت و البته در روند شفاف و کاملا قابل رصد و نظارت شده به فروش محصولاتشان بپردازند و برای تولید آینده و صادرات برنامه‌ریزی کنند.

براساس اطلاعیه منتشر شده، پذیرش سیمان شرکت‌های سیمان خزر، سیمان خاش و صنایع سیمان غرب پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و نود و یکمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ اول خرداد ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین پذیرش سیمان شرکت سیمان قائن پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و نودمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفته است.

گفتنی است این پذیرش‌ها پس از پذیرش شرکت سیمان فارس که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه به عنوان نخستین پذیرش سال ۱۴۰۰ انجام شد.

به عقیده تولیدکنندگان سیمان، راهکار حل گرانی سیمان و شفاف شدن تولید و عرضه سیمان در بازار، عرضه آن در بورس کالاست و وقتی سیمان وارد بورس کالا می‌شود از قیمت گذاری خارج شده و سازوکار شفافی را پیدا خواهد کرد.

مهدی زمانی سبزی رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس هفته گذشته اعلام کرد که طبق مکاتبات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقام عالی وزارت نسبت به خروج سیمان از نظام قیمت گذاری دستوری و رفع سهمیه بندی نظر مساعد دارد، از این رو با پذیرش مجدد شرکت‌های سیمانی در بورس کالا شاهد تقویت بازار، انجام رقابت، کشف صحیح قیمت سیمان جهت شفافیت هرچه بیشتر، حفظ حقوق سهامداران و همچنین حذف رانت خواهیم بود.


  • بیشتر بخوانید:

معامله ۱۲۰ هزار قرارداد آتی بر پایه ۵ دارایی در بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر