بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
ثبت رکورد جدید ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی ارزش معاملات ماهانه بورس کالا
در اردیبهشت ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۰۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.
کد خبر : ۲۴۱۱۴۹

خواندن ۲ دقیقه

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در اردیبهشت ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۰۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به فرودین ماه به ترتیب رشد ۶ و ۱۶ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

رویداد مهم در این حوزه، ثبت رکورد جدید ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی ارزش معاملات ماهانه بوده که در تاریخ معاملات بورس کالا بی سابقه بوده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳۲ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۸۹ هزار تن انواع فولاد، ۱۲ هزار و ۷۸۰ تن انواع مس، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۱ هزار و ۶۹۰ تن آلومینیوم، ۲۳۹ هزار تن سنگ آهن، یک هزار تن روی، ۴۰۰ تن کک، ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۲۵۰ تن سرب از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی اردیبهشت ماه افزون بر یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۷۱ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۱۲ هزار و ۶۳۰ تن انواع قیر، ۲۳۸ هزار و ۶۸۶ تن انواع مواد پلیمری، ۱۵۵ هزار و ۳۷۲ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۲۳۸ تن روغن و ۴۹۰ هزار و ۳۰۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالا‌های معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۴ هزار و ۴۵۰ تن گوگرد، ۳۵۰ تن آرگون، ۱۵۰ تن عایق رطوبتی و ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۱ هزار و ۵۰۵ تن انواع کالا را تجربه کرد.


  • بیشتر بخوانید:

دادوستد یک میلیون گواهی سپرده کالایی در بازار ابزارهای مالی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرصتی برای توسعه بورس انرژی و بورس کالا
دانیال آستانه مدیر سرمایه هلدینگ رازی

فرصتی برای توسعه بورس انرژی و بورس کالا

در معاملات روز جاری انجام می شود؛

۷ هزار تن ورق سرد خودرو در بورس کالا روی میز فروش

ارسال نظر