بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» گفت: این صندوق با راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان پارت راه‌اندازی شده است.
کد خبر : ۲۴۱۱۹۰

خواندن ۲ دقیقه

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال

به گزارش بورس نیوز، علی رسولی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» گفت: این صندوق با راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان پارت راه‌اندازی شده است.

 وی افزود: سهامداران صندوق پژوهش و فناوری این شرکت دانش بنیان، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و چهار نهاد دیگر هستند.

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» به صورت تخصصی و با تمرکز بر مباحث هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیاء، واقعیت افزوده و مجازی، هوشمندسازی صنایع تولید هوشمند و نسل چهارم صنعتی و کلان داده و پردازش ابری راه‌اندازی شده است؛ تا خدمات مالی مورد نیاز را به شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها ارائه و آن‌ها را پشتیبانی کند.

رسولی‌زاده با بیان اینکه هوش مصنوعی، از پیش‌روترین فناوری‌های روز دنیاست و صنایع مختلف، در حال سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان به عنوان شرکت پیشرو در مبحث هوش مصنوعی سعی دارد به بخش‌های مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» ایجاد شده تا فعالین حوزه هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا در مسیر سرمایه‌گذاری و رشد قرار گیرند.

رسولی‌زاده اظهارداشت: مجوز این صندوق صادر شده و درحال طی کردن مراحل ثبت است و این صندوق به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری‌های نوظهور با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور راه‌اندازی شده‌اند. با توجه به جای خالی صندوقی که به صورت تخصصی در حوزه هوش مصنوعی کار کند، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری نوظهور تأسیس گردید.

رسولی‌زاده افزود: حمایت مالی وظیفه اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری است، اما حمایت معنوی نیز در دستور کار این صندوق تخصصی قرار خواهد گرفت تا فعالان این اکوسیستم بتوانند در حوزه کاری خود به رشد و توسعه دست یابند.

وی ادامه داد: این صندوق با هدف توسعه کسب و کار‌های دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور و توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان و فناورانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان کشور راه‌اندازی شده است. افزایش سهم دانش و فناوری در سبد صادرات خدمات و محصولات صادراتی کشور، نفوذ دانش و فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال در صنایع و کسب و کار‌های کشور، ترغیب بخش خصوصی به مشارکت فعال در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به توسعه کسب و کار‌ها از طریق کاهش ریسک و مخاطرات فرآیند ایده تا تجاری سازی در حوزه اقتصاد دیجیتال از دیگر اهداف راه‌اندازی این صندوق بوده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» گفت: مباحث مربوط به هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و پیش‌ران‌ها در مسیر پشتیبانی و رشد و توسعه صنایع به شمار می‌رود.

رسولی‌زاده اظهار داشت: امید است با راه‌اندازی این صندوق و هم‌افزایی تمام فعالان اکوسیستم بتوانیم گام‌های بلندی در راستای تحقق شعار سال برداریم.


  • بیشتر بخوانید:

صندوق پژوهش و فناوری سکوی پرتابی برای فناوران و استارتاپ هاست

اشتراک گذاری :
ارسال نظر