بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...
برگشت بازار مشروط به ورود نقدینگی هوشمند است و محدوده ۱ میلیون واحدی می تواند محدوده جذابی برای ورود نقدینگی هوشمند باشد. ولی نباید از تهدیدی بعنوان "برجام" غافل شد.
کد خبر : ۲۴۱۲۳۴

حمایت مهمی که نباید از دست برود...

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس امروز با افت ۷ هزار واحدی به محدوده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رسیده است. از منظر تکنیکالی، شاخص کل این هفته حمایت مهمی را ازدست‌داده و باید دید حمایت بعدی شاخص کل در چه نقطه‌ای است.

محمد بنیادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس بیان کرد: در محدوده یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحدی، شاخص کل حمایتی داشت که دیروز از دست رفت و با توجه به منفی‌های امروز عملاً می‌توان گفت این حمایت ازدست‌رفته است.

وی ادامه داد: در محدوده ۱ میلیون و ۲۰ هزار واحدی الی ۱ میلیون و ۶۰ هزار واحدی هم شاخص کل حمایت فیبوناچی خوبی دارد که الگوی کنج اصلاحی نیز هست. آن مقطع می‌تواند نقطه‌ای برای برگشت بازار نیز باشد. ضمن اینکه ازنظر روانی هم کانال ۱ میلیون واحدی حمایت مهمی محسوب می‌گردد.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: البته "برجام" اتفاق بسیار اثرگذاری بر روند بازار سرمایه خواهد بود. در صورت تصویب برجام احتمال افت نرخ ارز و از دست رفتن حمایت و نزول به نقاط پایین‌تر هم وجود دارد.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: در صورت از دست رفتن کانال ۱ میلیون واحدی، ممکن است شاخص کل رقم‌های پایین‌تری هم به خود ببیند و تا کانال ۷۰۰ هزار واحدی هم سقوط کند. اما در صورت برگشت بازار از کانال ۱ میلیون واحدی، می‌توان تا محدوده ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی هم رشد کرد. درهرحال فعلاً پتانسیل ریزش در بازار ، بیش از پتانسیل رشد بازار و برگشت شاخص کل است.

بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: بازار سرمایه دچار ترس و بی‌اعتمادی شده و فرار سرمایه از بازار سرمایه مشهود است. برگشت بازار مشروط به ورود نقدینگی هوشمند است و محدوده ۱ میلیون واحدی می‌تواند محدوده جذابی برای ورود نقدینگی هوشمند باشد. ولی نباید از تهدیدی به‌عنوان "برجام" غافل شد.


  • بیشتر بخوانید:

اراده‌ای برای متعادل کردن بورس وجود ندارد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
خروج نقدینگی از بازار سرمایه، ترسناک نیست!
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه، ترسناک نیست!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تحمیل "بی‌اعتمادی" به سهامداران "بورس"

ارزندگی سهم‌های
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ارزندگی سهم‌های "بورس" در کف ارزش ذاتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
از این کارشناس ها تو شاخص ۲ میلیون هم کم نبودند .. که از این سبک پیشبینی ها میکردند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
تو .... شناسی نه کار شناس ...