بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
بانک مرکزی کره جنوبی در اندیشه راه اندازی بیت کوین
بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد که از طریق یک فرآیند مناقصه باز به دنبال یک شریک برای تحقیق عملی در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در یک محیط آزمایشی است.
کد خبر : ۲۴۱۲۶۱

خواندن ۲ دقیقه

بانک مرکزی کره جنوبی +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد که از طریق یک فرآیند مناقصه باز به دنبال یک شریک برای تحقیق عملی در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در یک محیط آزمایشی است؛ موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان اولین گام اکتشافی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا یاد می‌کنند.

تلاش‌های بانک مرکزی کره جنوبی در حالی است که گسترش بیت کوین و سایر ارز‌های رمزپایه این امکان را فراهم کرده است که نیاز مردم سراسر جهان به اسکناس به شدت کاهش یابد.

بانک‌های مرکزی از چین تا انگلیس و سوئد به دنبال توسعه ارز‌های دیجیتال برای مدرن سازی سیستم‌های مالی خود، جلوگیری از تهدید ارز‌های رمزپایه و تسریع در پرداخت‌های داخلی و بین المللی هستند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد یک سوم بانک‌های مرکزی جهان تا سه سال آینده قصد دارند ارز‌های دیجیتال خود را راه اندازی کنند.

یک مقام بانک مرکزی کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: با راه اندازی ارز‌های دیجیتال، سهم معاملات نقدی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اقداماتی که اکنون انجام می‌دهیم آماده سازی برای تغییرات در سیستم تسویه حساب است که به سرعت در حال تغییر است.

بانک مرکزی کره جنوبی اعام کرد این پلت فرم شامل شبیه سازی بانک‌های تجاری و خرده فروشی‌ها خواهد بود و آزمایش‌ها شامل پرداخت از طریق تلفن‌های همراه، انتقال وجوه و سپرده گذاری است.

نسخه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی کره جنوبی از آگوست تا دسامبر سال جاری اجرا می‌شود و ممکن است سال آینده به مرحله دوم برسد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر