بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وعده‌های بدون برنامه کاندیداها، ممنوع!

وعده‌های بدون برنامه کاندیداها، ممنوع!
شاید اگر برای تزریق نقدینگی به بازار سرمایه، مهلت زمانی بیشتری از سوی کاندیداها اعلام می‌شد، قابل‌قبول بود؛ ولی چطور می‌توان بدون ارائه برنامه‌ای و در این مدت‌زمان کوتاه، این حجم پول را به بازار سرمایه بازگرداند؟
کد خبر : ۲۴۱۴۲۰

وعده های بدون برنامه کاندیداها، ممنوع!

به گزارش بورس نیوز، تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری آغازشده و نکته جالب‌توجه این است که تبلیغات این دوره با بحث‌های جذاب بازار سرمایه‌ای آغازشده است. یکی از کاندیداها وعده داده که ۳ روزه پول خارج‌شده از بازار سرمایه را به این بازار بازمی‌گرداند و دیگری صراحتاً مخالفت خود با قیمت‌گذاری دستوری را اعلام کرده است. قطعاً در روزهای آینده، وعده‌های بورسی بیشتری هم خواهیم شنید؛ ولی باید دید آیا این وعده‌ها، قابلیت اجرایی شدن هم دارند یا نه.

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هیچ‌یک از وعده‌های اقتصادی کاندیداها، ضمانت اجرایی نداشته و قابل‌پیگیری هم نیست! کما اینکه در دوره‌های قبل هم کاندیداها وعده‌هایی در رابطه با اقتصاد و نرخ ارز و... دادند و بعد از روی کار آمدن دولت، این وعده‌ها اجرایی نشد و مردم هم‌توان پیگیری وعده‌هایی که هرگز رنگ اجرا به خود ندید، نداشتند. برخی وعده‌هایی هم که کاندیداها در نخستین برنامه‌های تبلیغاتی خود دادند، قابل‌اجرا نخواهد بود. بازگشت ۳ روزه پول‌های خارج‌شده از بازار سرمایه، احتمالاً هرگز اجرایی نخواهد شد. شاید اگر برای تزریق نقدینگی به بازار سرمایه، مهلت زمانی بیشتری اعلام می‌شد، قابل‌قبول بود؛ ولی چطور می‌توان بدون ارائه برنامه‌ای و در این مدت‌زمان کوتاه، این حجم پول را به بازار سرمایه بازگرداند؟

وی افزود: حتی در انتخابات آمریکا هم‌چنین وعده‌هایی به مردم داده نمی‌شود. بهتر است کاندیداها به‌جای وعده، وزیر اقتصاد خود را به مردم معرفی کنند و برای این وعده‌ها، برنامه و زمان لازم جهت اجرا ارائه کنند تا مردم امکان بررسی قابلیت اجرا یا عدم اجرای این وعده‌ها را داشته باشند. ضمن اینکه باید مجلس در ماه‌های آینده، پیگیر وعده‌های ارائه‌شده توسط کاندیداها باشد. متأسفانه به سبب ضرر و زیانی که به سهامداران بورس تحمیل‌شده، فعلاً کاندیداها برای جلب نظر مردم، وعده‌های بورسی می‌دهند.

بغزیان در خاتمه تصریح کرد: بیش ازآنچه باید به وعده‌ها و ادعاها توجه کرد، باید روش تحقق این وعده‌ها موردبررسی قرار بگیرد. برای مثال مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری یا تأکید بر استقلال بانک مرکزی و...، ادعاهایی است که بدون ارائه برنامه، ارزشی ندارد.


  • بیشتر بخوانید:

قاضی زاده هاشمی:مشکل بورس ۳ روزه حل می‌شود

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۲ عامل رشد شاخص در بازار امروز
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۲ عامل رشد شاخص در بازار امروز

سرمایه‌گذاران یا مدیران تازه‌وارد ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سرمایه‌گذاران یا مدیران تازه‌وارد ...

گرگ و میش بازارهای مالی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گرگ و میش بازارهای مالی

۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ "باید" برای کاندیداها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
بورس نیوز سلام حالا که بازار به یمن وجود کاندیداهای جدید داره رشد میکنه چرا ساز ناکوک میزنی؟
اقدس
India
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
هیچ‌یک از وعده‌های اقتصادی کاندیداها، ضمانت اجرایی نداشته و قابل‌پیگیری هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
بیشتر هدفشون کشیدن مردم پای صندوق رای هست.با وعده های یارانه و کوپن و پول و .....